צבא אוקראינה טוען כי קרוב ל-117 אלף חיילים רוסים נהרגו עד כה במלחמה מאוקראינה, כך דווח היום (שלישי) באתר ניוזוויק. אם הנתונים הללו מדויקים, אז רוסיה איבדה כעת יותר חיילים באוקראינה ממה שארה"ב איבדה במהלך מעורבותה במלחמת העולם הראשונה. האבדות של רוסיה  כבר עלו על אלו שרשמה ארה"ב במלחמת וייטנאם (58,220) ומלחמת קוריאה (36,516) גם יחד.

מבוכה נוספת לצבא רוסיה: המפקד על המלחמה באוקראינה הוחלף בפעם החמישית
"לא מצטערים על מותם של החיילים": ארה"ב במסר דרמטי לרוסיה

הנתונים המדווחים על ידי אוקראינה של הרוגים רוסים עולים בהרבה על סך ההרוגים המשולב שנרשמו במלחמה של ברית המועצות באפגניסטן ב-1979, בשתי מלחמות צ'צ'ניה בשנות התשעים והאלפיים, במלחמת רוסיה-גאורגיה ב-2008 ובמלחמת האזרחים בסוריה. רוסיה אינה מפרסמת באופן קבוע את נתוני הנפגעים שלה. מוסקבה אישרה עד כה את מותם של פחות מ-6,000 חיילים סדירים, ופחות מ-4,000 לוחמים נוספים מ"רפובליקות העם" באזורי דונייצק ולוהנסק. הקרמלין לא כולל במספריו את שכירי חרב, כמו קבוצת וגנר.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נראה ששיעור ההורגים הרוסים הואץ במהלך החורף , אם כי קווי החזית התייצבו במידה רבה לאחר סדרה של ניצחונות בשדה הקרב האוקראיני. הלחימה העזה וההתקדמות הרוסית במזרח מחוז דונייצק, במיוחד סביב הערים באחמוט וסולדאר, עלו ביוקר לשני הצדדים.  הנתונים של אוקראינה עולים בקנה אחד עם ההערכות של ארה"ב. יו"ר המטות המשולבים, גנרל מארק מילי, אמר בנובמבר כי "יותר מ-100,000 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו באוקראינה".

תותח מדגם הוביצר במלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Stringer/File Photo)
תותח מדגם הוביצר במלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Stringer/File Photo)

עם זאת חשוב לציין כי גם אוקראינה מוסרת מעט מידע לציבור על נתוני הנפגעים שלה. קייב הודתה בכ-13,000 הרוגים מאז תחילת המלחמה. מיילי ונשיאת הנציבות האירופית טענו שניהם בסך הכל כ-100,000 איש נפגעו בצד האוקראיני, אם כי זה עשוי להיות נתון מצטבר של הרוגים ופצועיםשל הצבא והאזרחים כאחד.

הפרופסור במחלקה למדעי המדינה בבית הספר הגבוה לכלכלה במוסקה, ניקולאי פטרוב, אמר לניוזוויק כי מוסקבה לא מראה שום סימן של רתיעה. "המלחמה נתפסת לא כפלישה, לא כמלחמה תוקפנית, אלא כמלחמת הגנה", אמר. "חשוב מאוד להבין את מי מאשימים בכל ההפסדים האלה. עד כה, נראה שהאשמים הם המערב ובחלקם האוקראינים".

"המחיר והעלות של חיי אדם שונים לחלוטין במערב וברוסיה", הוסיף פטרוב. "עדיף להשוות את זה למלחמת העולם השנייה - כאשר רוסיה ואוקראינה, וברית המועצות בכלל, איבדו מספר עצום של חיילים. לא הייתה שום דרך לצפות שההפסדים הללו עלולים להוביל לשינויים בדעת הקהל, לרעיון של עצירת המלחמה", סיכם.