מלחמת רוסיה-אוקראינהשר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, עורר היום (רביעי) סערה רבה במהלך מסיבת עיתונאים שערך במוסקבה. לברוב הצהיר כי "ארה"ב הכינה קואליציה המורכבת ממדינות אירופיות על מנת לפתור את השאלה הרוסית, באותו אופן שבו חיפש היטלר את הפתרון הסופי עבור יהודי אירופה". לדבריו, "ארה"ב משתמשת באותה טקטיקה שאותה חיפש היטלר".

כמו כן, לברוב אמר כי "ארה"ב משתמשת באוקראינה כייפוי כוח, הם מנהלים מלחמה נגד ארצנו, עם אותה המשימה, הפתרון הסופי של השאלה הרוסי. פוליטיקאים מערביים אומרים בבירוב שרוסיה חייבת לחטוף תבוסה אסטרטגית".

לברוב הוסיף כי "ארה"ב הכינה את הקרקע למלחמה באוקראינה", כחלק ממה שהוא כינה כ"מלחמה היברידית נגד מוסקבה". לדבריו, "המשבר באוקראינה החל הרבה לפני שמוסקה שלחה עשרות אלפי חיילים למדינה בחודש פברואר, כחלק מבמצע הצבאי המיוחד".

הריסות המלחמה בעיר מריופול באוקראינה (צילום: רויטרס)
הריסות המלחמה בעיר מריופול באוקראינה (צילום: רויטרס)

שר החוץ הרוסי ידוע בדעותיו התוקפניות כנגד ארה"ב. בחודש שעבר, טען בריאיון לסוכנות הידיעות במדינה כי ארצות הברית מתכננת "מתקפת עריפת ראשים" הכוללת גם התנקשות בנשיא וולדימיר פוטין. "אם מישהו באמת חושב על רעיונות כאלה, אז מישהו צריך לחשוב טוב יותר על ההשלכות האפשריות של תוכניות כאלה", אמר לברוב.

בהמשך טען לברוב כי ארה"ב ונאט"ו שואפות לנצח את רוסיה דרך אוקראינה."המטרה האסטרטגית של ארה"ב ובעלות בריתה בנאט"ו היא לזכות בניצחון על רוסיה בשדה הקרב כמנגנון של החלשה או אפילו השמדה של המדינה שלנו", אמר. לדבריו, וושינגטון היא המרוויחה הגדולה מהמלחמה הן מבחינה כלכלית והן מבחינה אסטרטגית.

בסיום התייחס ליחסים בין וושינגטון למוסקבה וטען כי הם נמצאים במצב רע. "שמירה על הידברות נורמלית עם הממשל של ביידן, שמצהיר על תבוסה אסטרטגית למדינה שלנו כאחת ממטרותיו, היא בלתי אפשרית מבחינה אובייקטיבית. הבהרנו לאמריקאים שאנחנו לא רוצים להפחית בכוונה את היחסים הבין-ממשלתיים. עם זאת, אנו יוצאים מעמדה של הדדיות בכל מצב בכל הנוגע לבניית דיאלוג. במילים אחרות, אנו פועלים על פי העיקרון של 'עין תחת עין' אך לא בהכרח באופן סימטרי", סיכם לברוב.