מלחמת רוסיה-אוקראינהכלי תקשורת ברוסיה דיווחו היום (שישי) כי מערכות הגנה אווירית של הצבא הרוסי הועברו "בדחיפות" למעונו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. על פי הדיווח, "בהלה פרצה בבירה הרוסית, לאחר שהשלטונות הורו לאבטח את הבניין במוסקבה ומבנים מנהליים רבי-קומות במרכז העיר".

על פי הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, מערכת ההגנה האווירית הוצבה ברוב "אודינצוב" בסמוך לבירה מוסקבה. "הבונקר" של פוטין ממוקם כ-10 קילומטרים מהמקום בו הוצבה הסוללה. על פי הדיווח, מדובר במערכת מסוג "Shell C1", ועליה מערכות טילים ותותחים נגד מטוסים.

מוקדם יותר היום, דיווח "הוושינגטון פוסט" כי ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, הגיע הסוף השבוע האחרון בסתר לאוקראינה על מנת להציג לנשיא וולודימיר זלנסקי תמונה מודיעינית על התכנון הצבאי של רוסיה בחודשים הקרובים. גורמי מודיעין בכירים במשרד ההגנה אוקראיני העלו בפגישה את החשש מירידה בסיוע הצבאי, זאת על רקע ההשתלטות הרפובליקנית על בית הנבחרים והירידה בתמיכה בדעת הקהל בארה"ב בתקופה האחרונה.

דובר ה-CIA סירב לאפיין את המסר שנתן ברנס לזלנסקי על התכנון הצבאי של רוסיה. כעת, הכוחות האוקראינים והרוסים נעולים במלחמת התשה אינטנסיבית במזרח אוקראינה, סביב באחמוט. לעיר יש ערך אסטרטגי קטן יחסית, אך קיבלה חשיבות סמלית עבוד שניהצדדים, בפרט רוסיה, שלא כבשה עיר אוקראינית גדולה מאז הקיץ האחרון.

עם זאת, אנליסטים צבאיים צופים כי עלייה בלחימה באביב הקרוב עשוי לקבוע את המסלול שאליו תלך המלחמה. ארה"ב ומדינות המערב ממהרות לחמש את אוקראינה בכלי רכב משוריינים, ארטילריה וטילים במאמץ לחזק את כוח האש שלה. זאת, בתקווה שהציוד יאפשר לאוקראינה לפרוץ את האזורים שבשליטת רוסיה.