לאחר שראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה השבוע על התפטרותה, הודיעה היום (שבת) מפלגת הלייבור במדינה כי מי שהיה עד כה שר החינוך, כריס היפקינס, ימונה לתפקיד ראש הממשלה.

פרט להיותו שר החינוך תחת ארדרן, הפיקינס היה מאדריכלי מדיניות הקורונה הנוקשת במדינה, והוא נבחר לאחר שהיה המועמד היחיד במפלגה להחליף את רה"מ היוצאת ארדרן. כמו כן, האתגר הגדול איתו יצטרך להתמודד זה הבחירות הכלליות במדינה שצפויות להתקיים באוקטובר הקרוב, ולנסות להביא לניצחון סוחף של המפלגה.

"אני מודה לחברי מפלגתי ומתחייב להוביל את המדינה בצורה חזקה, יציבה ומאוחדת. זאת, בצל האתגרים שעומדים לפנינו", אמר היפקינס, "אני אופטימי להפליא לגבי עתידה של ניו זילנד ומצפה להיכנס לתפקיד. אני מרגיש נמרץ ונלהב". היפקינס צפויה להיכנס מיד עם תום כהונתה של ארדרן, שצפויה לסיים את תפקידה ב-7 בפברואר.

כריס היפקינס (צילום: REUTERS/Lucy Craymer)
כריס היפקינס (צילום: REUTERS/Lucy Craymer)

בנאום התפטרותה של ארדרן היא אמרה כי "לא נותרה בי אנרגיה למלא את התפקיד, הגיע הזמן שאעזוב. בתפקיד כל כך מאתגר, חשוב לדעת מתי אתה האדם הנכון למלא אותו ומתי אתה לא. גם פוליטיקאים הם בני אדם".

למרות ההצלחה האדירה שלה במדיניות הקורונה שהנהיגה, הסקרנים האחרונים הראו ירידה חדה בתמיכה הציבורית בה ובמפלגת הלייבור, כאשר מדובר באחוז התמיכה הנמוך ביותר מאז כניסתה לתפקיד ב-2017. אנליסטים פוליטיים בניו זילנד כבר אמרו כי ארדרן חוסכת ממנה תוצאות מאכזבות בבחירות וכי "לעוזב עכשיו זה המעשה הטוב ביותר עבור המוניטין שלה".