מלחמת רוסיה-אוקראינה: בצל הודעת ארה"ב וגרמניה לאוקראינה אתמול (שישי) על עיכוב במסירת טנקים לידיה, האוקראינים כבר שמים עין על טנק ה"לאופרד" הגרמני, אשר צפוי לעזור לה מאוד בשדה הקרב.

"בהלה במוסקבה": מערכת נ"מ הועברה "בדחיפות" למעונו של פוטין בבירה
הקרמלין בפאניקה? בכיר רוסי: "אם נפסיד במלחמה - עשויה לפרוץ מלחמה גרעינית"

הטנק נמצא בשירות 13 מדינות אירופיות, כולל פולין ופינלנד, אשר נבנה לראשונה ב-1979 ושודרג מאז מספר פעמים. באירופה ישנה הסכמה לייצא מחדש כמה טנקים לקייב, אך דורשים את אישורה של גרמניה. נציגי אותן מדינות שבבעלותן טנקים אלו נפגשו לאוחנה לדון בנושא. בסך הכל, ישנם כ-2,000 טנקים מסוג לאופרד הפרוסים ברחבי אירופה.

כל טנק מכיל כנה 120 מ"מ ומקלע 7.62 מ"מ, הוא יכול להגיע למהירויות של 70 ק"מ לשעה, או 50 קמ"ש בשטח, מה שהופך את יכולת התמרון לאחד ממאפייני המפתח שלו. כמו כן, ישנה הגנה מקיפה מפני איומים, כולל מטעני חבלה מאולתרים, מוקשים או ירי נ"ט. המספר העצום של יחידות שכבר נמצאות ליד אוקראינה, ודרישות התחזוקה הנמוכות יחסית של טנק זה בהשוואה לדגמים אחרים, מביאים מומחים להאמין שהטנקים האלו יוכלו לעזור לאוקראינה במהירות.

"הלאופרד הוא טנק קרב ראשי מודרני ומוגן היטב עם חיישנים טובים", אמר בכיר בלוחמת יבשה בארה"ב, "זה תוכנן במקור לתחזוקה על ידי מתגייסים ולכן פשוט יותר לשמור עליו בעת בלחימה מאשר כמה עיצובים אחרים של טנקים בשירות נאט"ו".

כאמור, ארצות הברית הודיעה לאוקראינה כי היא דוחה את אספקת הטנקים מסוג "אברמס", כחלק מהסיוע הצבאי במלחמה מול רוסיה. כמו כן, גם גרמניה החליטה לעת עתה למנוע את משלוח של הטנקים מסוג "נמר" ממדינות מערביות אחרות, אשר יוצרו על ידה.