מלחמת רוסיה אוקראינה: על פי דיווח שפורסם היום (ראשון) בבריטניה, בכירים בצבא הממלכה טענו כי ייתכן שהטורפדות הגרעיניות המתוקנות בצוללות של רוסיה לא באמת עובדות, על אף הודעתה של רוסיה שהם מוכנים לפריסה מידיית. כמו כן, בכירים אלה הוסיפו שככל שצוללות הגרעיניות של רוסיה יצוידו בנשק גרעיני, הדבר עלול להפוך את ערי החוף באוקראינה לבלתי ראויות למגורים.

פוטין בדרך לתבוסה? בארה"ב טוענים: זה מספר האבידות העצום של הצבא הרוסי
אוקראינה שמה עין: מה כל כך מיוחד בטנק ה"לאופרד" הגרמני?

"קשה לדעת עד כמה אנחנו רוסיה קרובה לזה, אך יש דיבורים מצדה שהם חלק מהשגת אפקט הרתעה", טען אחד מהבכירים הבריטים, "רוסיה תמיד הייתה די טובה בצד הנשק של הלוחמה הימית, אפילו כשהצוללות וספינות המלחמה שלה היו די עתיקות ורעועות".

עוד נאמר כי "בסוף 2022 רוסיה ביטלה ניסויים בנשק עבור הצוללות הללו בים הארקטי, מה שמרמז על בעיות עם מערכת השיגור או הנשק עצמו. עם זאת, הרוסים טוענים כי הצוות של הצוללות ביצע לאחרונה אימונים מוצלחים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergey Bobylev/Pool)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergey Bobylev/Pool)

בתוך כך, מצבו של פוטין לא ממשיך להיות מזהיר, שכן לאחרונה המודיעין האמריקאי טען שמספר ההרוגים בצד הרוסי מתחילת המלחמה עומד על כ-180 אלף, והצבא הרוסי איבד יותר מ-2,000 טנקים. עוד מסרו גורמי מודיעין אמריקאים כי מספר החיילים הפצועים בצא הרוסי עומד כעת על יותר ממאה אלף. יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי, הצהיר כי "רוסיה ספגה כמות אדירה של אבדות".