מרגריטה סמוניאן, העורכת הראשית של RT, חברת טלוויזיה רב-לשונית בינלאומית בבעלותה של ממשלת רוסיה, הזהירה בשידור טלוויזיוני כי "מלחמה גדולה חדשה" צפויה לצאת לדרך עד סוף החורף בעקבות האולטימטומים שהציב נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. 

"זה יוביל לקטסטרופה": מקורבו של פוטין באזהרה חמורה לארה"ב ובריטניה

בסרטון שהפך לוויראלי בימים האחרונים, מאז פורסם ביום ראשון האחרון בטוויטר, התריעה סימוניאן כי העימות בין רוסיה, המערב ואוקראינה עשוי להסלים אם במערב לא ייענו לדרישותיו של פוטין. היא טענה כי בשלב זה אף אחד מהצדדים לא מוכן לסגת, מה שיגרום לעימות גדול ומסוכן בהרבה. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, ב-25 בדצמבר האחרון אמר פוטין כי הוא מוכן לנהל משא ומתן עם אוקראינה והמערב על סיום הסכסוך, אבל התעקש שהשיחות לא התקדמו לא באשמתו. "אנחנו מוכנים לנהל משא ומתן עם כל המעורבים עם פתרונות מקובלים, אבל זה תלוי בהם - אנחנו לא אלה שמסרבים לנהל משא ומתן, הם כן", אמר אז פוטין. 

לדברי סימוניאן, "בדצמבר פוטין התייחס לאופן שבו אנחנו רואים את הדברים הטובים ביותר בחיים. כדי שהדברים לא יתנהלו רע מאוד עכשיו, צריך לקחת בחשבון גם את החששות שלנו. הם צריכים לעשות את זה. תזכרו איך לפני שנה, חודשיים לפני המבצע המיוחד, הם התעלמו מזה. ומה הייתה תוצאת ההתעלמות? המבצע הצבאי".