ארגון הבריאות העולמי מצא קשר בין תרופות סירופ נגד שיעול שניתנו לילדים, לבין מקרי מוות שלהם במדינות שונות כמו אינדונזיה, גמביה ואוזבקיסטן, כך דווח הבוקר (שלישי) בסוכנות הידיעות "רויטרס". על פי הדיווח, כ-300 ילדים מתו לאחר שהתגלו רמות גבוהות של רעלים באותם מוצרים.

בתוך כך, ארגון הבריאות העולמי החל לעקוב אחר חומי הגלם הספציפיים שבהם השתמשו שישה יצרנים בהודו ואינדונזיה, ושוקל האם לייעץ למשפחות ברחבי העולם להעריך מחדש את השימוש בסירופ השיעול. לפי המידע בידי ארגון הבריאות העולמי, מקרי המוות קשורים לסיפור ללא מרשם, שהילדים נטלו עבור מחלות נפוצות והכילו רעלן ידוע מסוג אתילן גליקול.

כמו כן, ארגון הבריאות העולמי הודיע ביום שני האחרון כי כחלק מהחקירה שנפתחה, נמצא הרעלן בסירופ שיעול בארבע מדינות נוספות, שבהן אותו המוצר היה למכירה: קמבודיה, הפיליפינים, מזרח טימור וסנגל. הארגון קרא לממשלות ולתעשיית התרופות העולמית לפתוח בבדיקה דחופה בעניין. 

בחודש אוקטובר האחרון פרסם ארגון הבריאות העולמי התראה ספציפית על סיפורים לשיעות מתוצרת שתי יצרניות הודיות - Maiden Pharmaceuticals ומריון ביוטק. על פי ההודעה, ארגון הבריאות ביקש מצרכנים להשתמש בסיפור המיוצר על ידי אותן יצרניות. כמו כן, פורסמה גם אזהרת שימוש בסיפור המיוצרים על ידי ארבעה יצרנים באינדונזיה.