מלחמת רוסיה-אוקראינהרוב הלוחמים האסירים שנלחמו בשורות המיליציה החמושה של "קבוצת וגנר" נהרגו או ברחו לאחר הקרב מול הצבא האוקראיני בסמוך לעיר סולדר. הכוח הצבאי, בראשותו של יבגני פריגוז'ין, המקורב לנשיא פוטין, גייס במהלך המלחמה כ-43 אלף אסירים מתוך בתי הכלא ברוסיה, כאשר רובם נהרגו, נמלטו או נכנעו במהלך הלחימה, כך דווח אמש בשבועון "ניוזוויק".

עוד נמסר כי אתר "Meduza" דיווח על כך שמספר האסירים שגייסה המיליציה עלה ככל הנראה ל-50 אלף, נוכח המצב של הצבא הרוסי בשדה הקרב. על פי האתר, פריגוז'ין לא שומר בידיו נתונים סטטיסטיים על נעדרים או עריקים, ובמקום זאת מדווח עליהם ככאלו שמתו בקרוב. ביום שישי האחרון אף דווח כי תושבת רוסיה קיבלה הודעה על כך שבעלה מת בשדה הקרב וקיבלה ארון קבורה ריק, למרות שלא ידוע מה עלה בגורלו באותה העת.

ולדימיר פוטין, ולרי גרסימוב (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין, ולרי גרסימוב (צילום: רויטרס)

עוד מסרה האישה, כי בעלה גוייס בסתיו האחרון, ולאחרונה קיבלה שיחת טלפון מגורם בקבוצת וגנר שהודיע לה שבעלה נהרג באזור העיר בחמוט באוקראינה. לטענתה, "הם אמרו שאין צורך לפתוח את הארון והדגישו שזה 100% הוא". לדבריה, לאחר טקס הקבורה שהתקיים לבעלה, היא גילתה כי הוא עדיין חי ונלחם באוקראינה, וכי הוא נלחם למען קבוצת "וגנר".

כזכור, במהלך הקרוב בעיר סולדר, משרד ההגנה הרוסי טען כי הצבא הביס את הכוחות האוקראינים וכי "הצנחנים האמיצים" שחררו את העיירה. עם זאת, עיתון הטלגרף דיווח בשבת האחרונה על פניית הפרסה "המשפילה" של הקרמלין, כאשר הוציא החדשה חדשה ומשרד ההגנה הצהיר כי קבוצת שכירי החרב "וגנר" היא זו שכבשה את העיר.

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

משרד ההגנה הרוסי טען אמש כי הצבא כבש את העיירה סולדר, לאחר נסיגת הכוחות האוקראינים. לאחר ההודעה הרשמית, אחד מבעלי קבוצת "וגנר", יבגי פריגוז'ין, סתר אותה במהירות ואמר כי "אף צנחן רוסי לא היה מעורב בכיבוש העיר". בהודעה המתוקנת אותה הוציא משרד ההגנה הרוסי נכתב כי "המשימה בעיירה יושמה בהצלחה על ידי פעולות אמיצות של פעילי קבוצת וגנר".

הויכוח הפומבי בין הצבא הרוסי לקבוצת "וגנר" איים לערער את הניצחון המשמעותי הראשון של רוסיה מאז שהכריזה על כיבוש מחוז לוהנסק בחודש יולי האחרון. הוא גם מדגיש את כוחה והשפעתה של קבוצת שכירי החרב, שזוכה לגיבוי של הקרמלין, אך פועלת באופן מוחלט בנפרד מהצבא הרוסי. מוקדם יותר השנה, אישר הקרמלין לגייס אסירים כדי לתגבר את כוח וגנר, אך נראה כי פעילי הקבוצה פועלים אך ורק לפי פקודותיו של פריגוז'ין.