ההצבעה של חברי הפרלמנט האירופי בעד הכללת משמרות המהפכה של הרפובליקה האסלאמית ברשימה השחורה של ארגוני הטרור של האיחוד, חשפה את ההבדלים העדינים בין הממשלות השונות ביבשת, בנוגע לדרך ההתמודדות עם המשטר האיראני ומוסדות הביטחון שלו. כך, צרפת הודיעה כבר כי היא אינה מעוניינת לאשר את ההחלטה, וכך גם פורטוגל ומלטה. גם שר החוץ הגרמני הצהיר כי "דעתה של ברלין אינה ודאית בנושא זה".

בתוך כך, לטענת דיפלומטים בפרלמנט, ישנן סוגיות שונות בתחום המונעות ממדינות מסוימות להסכים ולכלול את משמרות המהפכה ברשימה השחורה של ארגוני הטרור. דיפלומט בכיר מסר לערוץ "אל-ערביה" כי לאחר פגישה של 27 שרי החוץ של האיחוד, נאמר כי "הצעדים העתידיים בעניין תלויים גם בפעולות של איראן ברוסיה". זאת, בהתייחסות לדיווחים כי טהרן מספקת לרוסיה מטוסים בלתי מאוישים וטילים למלחמה באוקראינה. כמו כן, דיפלומט אחר הצהיר כי "הוספת משמרות המהפכה לרשימה היא רעיון רע, היא מונעת טיפול בנושאים אחרים הקשורים לאיראן".

שיגור טילים על ידי משמרות המהפכה של איראן, שנת 2006 (צילום: רויטרס)
שיגור טילים על ידי משמרות המהפכה של איראן, שנת 2006 (צילום: רויטרס)

כזכור, יו"ר הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, בשבוע שעבר, כי דיכוי ההפגנות באיראן בידי הרשויות הוא זוועתי, וכי מדובר ברמיסת זכויות אדם בסיסיות. "חייבת להיות תגובה", אמרה. "אנו בוחנים סבב עיצומים חדש. אני רואה בעין יפה את הכנסת משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור".

שר הפנים האיראני אחמד וחידי אמר: "המהלך האירופי נוגד את הנורמות הבינלאומיות ומראה את החולשה הפוליטית והמוסרית שלהם". גנרל אסמאייל קווסארי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה וחבר הפרלמנט, הזהיר: "איראן תגיב תחילה דרך השגרירויות שלה, ובשלב הבא תנקוט פעולות נגד האינטרסים של המדינות שיחליטו על כך".