מלחמת רוסיה-אוקראינה: קבוצת מפגינים קומוניסטים יצאה היום (חמישי) לכיכר האדומה במוסקבה ודרשה להדיח את הנשיא ולדימיר פוטין מהשלטון בשל המלחמה המתמשכת באוקראינה. לפי הערכות ברוסיה היו לפחות 100 מפגינים.

לא נבהל מהאיומים של רוסיה: ביידן הכריז כי ארה"ב תעביר טנקים לאוקראינה
"המלחמה תגיע למוסקבה": אחרי שנודע שתקבל טנקים, אוקראינה באיום ישיר על רוסיה

אחד ממובילי המחאה אמר כי "פוטין קורא לזה 'מבצע צבאי מיוחד'. זה נמשך כבר כמעט שנה. האם 'מבצע' כזה יכול להימשך שנה? זו כבר מלחמה בגלוי. חייבים להחליף את השלטון בהנהגת המפלגה הקומוניסטית של רוסיה".

עד כה, המפלגה הקומוניסטית של רוסיה (KPRF), שהוקמה ב-1993 ובראשה עומד גנאדי זיוגנוב, ניצבת שנייה בפרלמנט אך רחוקה מאוד אחרי מפלגת 'רוסיה המאוחדת' של פוטין. בבחירות האחרונות בספטמבר 2021 היא קיבלה 18.9 אחוז מהקולות ששווים כ-57 מושבים. לעומת זאת, 'רוסיה המאוחדת' גרפה יותר מ-300 מושבים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergey Bobylev/Pool)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergey Bobylev/Pool)

בתוך כך, השבוע אישרו גרמניה וארה"ב סיוע משמעותי לאוקראינה וישלחו למדינה טנקים. גרמניה צפויה לשלוח 14 טנקים מסוג "Leopard 2", וארה"ב תשלח 31 טנקים מסוג "אברמס".

לאחר ההודעה על הסיוע לאוקראינה, יועצו של נשיא אוקראינה זלנסקי הזהיר את פוטין כי המלחמה עלולה להגיע בסופו של דבר לערים הגדולות ברוסיה, כולל הבירה מוסקבה. "הסלמה פנימית של המלחמה ברוסיה היא בלתי נמנעת, ותקיפות שונות יבוצעו על מטרות שונות", אמר, "ערים מפונקות כמו מוסקבה, סנט פטרסבורג ויקטרינבורג יהיו נתונים לשביתות".