מבול באמצע הקיץ: הרשויות בניו זילנד דיווחו הבוקר (ראשון) כי מניין ההרוגים בניו זילנד, כתוצאה מהשיטפונות, עלה לארבעה. זאת, לאחר שבסוף השבוע הוכרז מצב חירום בעיר אוקלנד. חזאי מזג האוויר במדינה, MetService, הזהירו מפני המשך מזג האוויר הקשה היום ומחר.

מצב החירום שהכורז באוקלנד, הגיע כבר לחלקים גדולים באי הצפוני, אשר גם במחוז וויטומו, הנמצא כ-220 ק"מ מהעיר הגדולה במדינה, הוכרז על מצב חירום. לפי שירותי החיזוי, ביום שישי האחרון תועד היום הגשום בתולדותיה של אוקלנד, כאשר באזור נמל התעופה נמדדו 249 מ"מ תוך 24 שעות. זאת, לעומת השיא הקודם שנרשם בשנת 1985 ועמד על 161.8 מ"מ. בסך הכל, ירדו תוך 15 שעות 75% מכמות הגשם העונתית. מדובר בחודש ינואר הגשום ביותר אי-פעם במדינה.

הצפות בניו זילנד (צילום: רויטרס)
הצפות בניו זילנד (צילום: רויטרס)

הצפות ענק באוקלנד, ניו זילנד (צילום: רויטרס)
הצפות ענק באוקלנד, ניו זילנד (צילום: רויטרס)

הצפות ענק באוקלנד, ניו זילנד (צילום: רויטרס)
הצפות ענק באוקלנד, ניו זילנד (צילום: רויטרס)

לפי שירות החיזוי, ביום שישי נרשם היום הגשום ביותר שתועד אי־פעם באוקלנד, כאשר באזור נמל התעופה נמדדו 249 מ"מ בתוך 24 שעות, לעומת השיא הקודם של 161.8 מ"מ שנקבע בשנת 1985. בסך הכל, ירדו 75% מכלל הכמות הרגילה של גשמי קיץ בתוך 15 שעות בלבד.
כמו כן, מדובר בינואר הגשום ביותר ובחודש הגשום ביותר אי־פעם, עם יותר מ־32 ס"מ מאז תחילת החודש. גם אתמול והבוקר נמשכו הגשמים, אם כי בעוצמה פחותה.

המבול הכבד גרם להצפות ברחבי העיר, כולל בשדה התעופה הבינלאומי שנסגר לפעילות, בנוסף למפולות ולבתים שנעקרו ממקומם. עד כה נמסר כאמור על ארבעה הרוגים. כוחות ההצלה קיבלו אלפי שיחות חירום ופעלו לחלץ לכודים. המופע של סר אלטון ג'ון, שהיה אמור להתקיים ביום שישי בלילה, בוטל ברגע האחרון כאשר רבים מ־40 אלף הצופים כבר הגיעו לאצטדיון.

ראש הממשלה כריס היפקינס, שנכנס לתפקידו רק ביום רביעי האחרון, סקר אתמול את הנזקים בטיסה מעל העיר, והבטיח כי הממשלה תספק את כל הסיוע הנדרש.