משרד ההגנה האיראני מסר הלילה (בין שבת לראשון) כי הפיצוץ באתר הצבאי בעיר אספהאן היא התקפת מל"טים שסוכלה. על פי ההודעה הצבא הפיל שלושה כלי טיס בלתי מאוישים. בתוך כך, חשבונות טלגרם המזוהים עם משמרות המהפכה, האשימו את ישראל, והזהירו כי "הניסיון הוכיח שאיראן תנקום על כך, חכו שהמל"טים יפגעו במכליות נפט ציוניות".

כמו כן, בעיתון "הניו יורק טיימס" דווח כי ניסיון המתקפה, בוצעה על ידי מל"טים תאבדים מדגם קוואדקופטר - רחפנים בעלי ארבעה מדחפים. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות, עדי ראייה העידו על פיצוץ עז מעל המתקן הצבאי, וכי הבחינו במל"ט מרחף באזור. הטלוויזיה הממלכתית במדינה מסרה כי בינתיים השלטונות חוקרים מה ומי עובד מאחורי ניסיון התקיפה, ומה היקף הנזק. 

סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA מסרה כי "אחד המל"טים נפגע על ידי ההגנה האווירית והשניים האחרים נלכדו במלכודות הגנה והתפוצצו", "למרבה המזל, התקיפה הלא מוצלחת הזו לא גרמה לאובדן חיים וגרמה לנזק קל לגג בית המלאכה", נכתב.

כזכור, בחודש נובמבר האחרון דווח כי מל"ט שנשא פצצה פגע במכלית, שאחד מבעליה הוא המיליארדר הישראלי עידן עופר. ערוץ "אל-חדת'" הסעודי מסר כי המתקפה בוצעה באמצעות מל"ט איראני מסוג "שאהד-136". כקודם לכן, בחודש יולי, 2020, דיווח משרד ההגנה הבריטי כי ספינה בבעלות ישראלית הותקפה במפרץ עומאן. המשרד לא מסר פרטים נוספים, פרט לכך שהאירוע התרחש ליד האי עומני, 300 ק"מ מהבירה מוסקט. מדובר בספינה בבעלות יפנית, שמנוהלת על ידי חברת זודיאק הבריטית בבעלות אייל עופר.