העיתון האמריקאי הפופולרי "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (ראשון) כי תקיפת המל"ט, שגרמה לפיצוץ במפעל לייצור תחמושת באיראן אמש, הינה תקיפה חשאית ישראלית, "בעוד שארה"ב וישראל מחפשות דרכים חדשות לעכב את פעילויותיה הגרעיניות והצבאיות של טהרן". הדיווח, שמגיע יממה אחר הפיצוץ במתקן הנשק באיספהאן, התפרסם על פי גורמים אמריקנים המעורים בפרטי האירוע. 

כתוצאה מתקיפת מל"ט: פיצוץ עז אירע במפעל תחמושת במרכז איראן | צפו בתיעוד
אחרי הפיצוץ המסתורי: באיראן מפנים אצבע מאשימה לישראל ושולחים מסר מאיים
"מסר לטהרן ומוסקבה": פרטים חדשים על הפיצוץ המסתורי באיראן

בדיווח העיתון, גורמים איראנים אמרו כי "המדינה סיכלה ניסיון תקיפה של שלושה מטוסי קוואדקופטר קטנים שכוונו למפעל תחמושת בעיר איספהאן, ממש בסמוך לאתר השייך למרכז לחקר החלל של איראן. איראן אמרה כי ההגנה האווירית שלה הפילה את אחד המל"טים, בעוד שני האחרים התפוצצו מעל המחסן וגרמו נזק קל לגג המבנה. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, כינה את הפיצוץ "תקיפה פחדנית".

כמו כן, גם הערוץ הסעודי אל-חדת' דיווח היום מפי מקורות אמריקאים כי התקיפה שהתרחשה הלילה במחוז אספהאן, היא פעולה שנעשתה על ידי ארה"ב ומדינה נוספת שאינה ישראל. עוד נמסר כי התקיפה כוונה למחסן טילים בליסטים של הרפובליקה האסלאמית. המקורות האמריקאים מסרו גם כי התקיפה היא "מסר לאיראן ורוסיה" וכי לא תתאפשר הקמת מפעלים לייצור טילים בליסטיים".

כזכור, פיצוץ עז אירע בערב שבת במפעל צבאי לייצור תחמושת בעיר איספהאן שבאיראן, כך דיווחה הטלוויזיה הרשמית במדינה, שציטטה גורם ביטחוני. לפי הגורם הביטחוני, לא היו נפגעים בפיצוץ, ולפי כלי תקשורת ממלכתיים, נודע כי הפיצוץ אירע כתוצאה מתקיפת מל"ט. סרטון שפורסם ברשתות החברתיות הציג את רגע הפיצוץ במרכז לייצור תחמושת במקום.

"אחד (המל"טים) נפגע מההגנה האווירית והשניים האחרים נלכדו במלכודות הגנה והתפוצצו. למרבה המזל, התקיפה הלא מוצלחת הזו לא גרמה לאובדן חיים וגרמה נזק קל לגג בית המלאכה", אמר המשרד בהצהרה שנשאה סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA.