עיתון הוול סטריט ג'ורנל האמריקאי פרסם מאמר דיעה, אשר נכתב על ידי המשפטנים פרופ' ריצ'רד אפשטיין ומקס רסקין, ובו הובעה תמיכה ברפורמה המתוכננת במערכת המשפט של השר יריב לוין. 

בעיצומה של סערת הרפורמה: כיצד מתנהלת מערכת המשפט בעולם?

במאמר הודגש, בין היתר, כי "צעדי הרפורמה בהכרח יצרו בלם הכרחי לבית המשפט עליון, שהוא בעל כוח כמעט בלתי מוגבל ודרכו הוא מכתיב את החיים הכלכליים והפוליטיים בישראל".

עוד נכתב: "ב-25 בינואר חתמו מאות כלכלנים ישראלים על 'מכתב חירום' המתריע כי הרפורמה המשפטית של ממשלת נתניהו תוביל לאסון כלכלי ודאי. החתומים עליו מודאגים מאוד מ-'קיומו של כוח פוליטי רב בידי הקבוצה השלטת, בלא איזונים ובלמים חזקים'. ההצהרה הזו משמעותית מאוד משתי סיבות. ראשית כל, רבים מהכלכלנים החתומים עליה תמכו במפלגות פוליטיות שהתנגדו לרפורמות של נתניהו בעת שהיה שר האוצר מ-2003 עד 2005, אשר אפשרו לכלכלת ישראל לפרוח במשך כ-20 שנים. שנית, בית המשפט העליון, ששופטיו אינם נבחרים - ולא הכנסת, שאותה הציבור בוחר - הוא עצמו הזרוע השלטונית היחידה לה יש כוח פוליטי בלתי מפוקח ובלתי מרוסן".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המשפטנים הוסיפו וטענו: "במקום לסכן את הצמיחה הכלכלית של ישראל, השינויים המוצעים ברפורמה מכניסים למערכת השלטונית בלמים חיוניים למערכת שבה לבית המשפט היחידי בעולם המערבי יש כוח כמעט בלתי מוגבל להכתיב את אופי חיים הכלכליים והפוליטיים במדינה. הכלכלנים דלעיל מתייגים באופן שגוי את הצעת הרפורמה של נתניהו כהתקפה על עצמאות הרשות השופטת. אבל עצמאות שיפוטית אין פירושה מערכת שיפוטית בלתי תלויה ונטולת כל בלמים. כפי שהוא פועל כיום, שליטתו של בית המשפט העליון על בית המחוקקים הנבחר של ישראל היא ללא אח ורע בהשוואה לכל שיטה פרלמנטרית או נשיאותית אחרת".

כזכור, ביום שישי האחרון התקיימה פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין אנשי עסקים, בה הייתה אווירה "קשה", כך לפי התיאורים, ובה הביעו המשתתפים תרעומת גדולה על הרפורמה והשלכותיה הכלכליות. מנגד, בפגישה תקף נתניהו את מערכת המשפט וטען כי היא זו שפוגעת למעשה בכלכלת ישראל.