מלחמת רוסיה-אוקראינהמזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, נפגש היום (שני) עם שר החוץ של דרום קוריאה, פארק ג'ין בסיאול והתייחס למתיחות עם השכנה מצפון וכן למלחמה באוקראינה. סטולטנבג חשף כי "אנחנו יודעים שצפון קוריאה מספקת תמיכה צבאית לרוסיה". לדבריו, "הקוריאנים מספקים לרוסיה רקטות וטילים". 

כמו כן, מזכ"ל נאט"ו הזהיר מפני האיום הביטחוני מצד צפון קוריאה ואמר כי "אנחנו מודאגים מניסויי הטילים הפזיזים ותכנית הגרעין שלה. גם למלחמה באוקראינה יש השלכות על האזור". סטולטנברג הוסיף כי "הביקור נותן ביטוי חזק לחשיבות שמייחסים לשותפות בין נאט"ו לדרום קוריאה. הכוונה שלי לקיים גם אותו סוג של מפגש בליטא הבשנה הבאה".

צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)
צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)

דבריו של סטולטנברג מגיעים על רקע הפרסומים השונים כי איראן מספקת לרוסיה תמיכה צבאית רחבה במלחמה באוקראינה. כזכור, לאחר מתקפות מתמשכות של הצבא הרוסי באמצעות מל"טים מתוצרת איראנית באוקראינה, מוסקבה הגיעה להסכם סודי עם טהרן ובמהלכו היא תתחיל בייצור מאות כלי טיס בלתי מאוישים על אדמת רוסיה, כך על פי מידע מודיעיני חדש של  ארצות הברית וסוכנויות ביטחון מערביות אחרות.

על פי הדיווח, גורמים רשמיים רוסים ואיראנים סיכמו את העסקה במהלך פגישה באיראן בתחילת נובמבר, ושתי המדינות פועלות במהירות על מנת להעביר עיצובים ורכיבים מרכזיים שיכולים לאפשר את תחילת הייצור בתוך חודשים. ההסכם, אם יתממש במלואו, ייצג העמקה נוספת של הברית הרוסית-איראנית שכבר סיפקה תמיכה מכרעת במערכה הצבאית המקרטעת של מוסקבה באוקראינה, כך לדברי הגורמים.

משלחת נפרדת בראשות מזכיר מועצת הביטחון הרוסית נסעה לטהרן בחודש נובמבר האחרון, כדי לדון, בין היתר, בסנקציות כלכליות וב"התערבות מערבית" אחרת בענייני ממשלותיהן, כך לפי התקשורת הרוסית והאיראנית. אחד הבכירים שעודכן על ההסכם הסודי תיאר מאמץ אגרסיבי של שתי המדינות להקל על ייצור רחפנים בעיצוב איראני בתוך רוסיה. "זה מתקדם במהירות", אמר הבכיר.