חוקרי ה-FBI ערכו היום (רביעי) חיפוש בביתו נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, כך דווח ברשת הטלוויזיה האמריקאית CBS מפי מקורות המעורים במקרה. הפשיטה על ביתו של ביידן בוצעה תוך שיתוף פעולה מלא מצדו. בתום החיפוש נמסר כי לא נמצאו מסמכים מסווגים כלשהם בביתו.

לאחר מציאת המסמכים: במפלגה הרפובליקנית מאשימים את ביידן בצביעות

החיפוש מגיע ברקע מציאת המסמכים המסווגים בביתו של הנשיא בווילמינגטון. לאחרונה מונה יועץ מיוחד לחקירת המסמכים המסווגים שהתגלו ברשותו של ביידן. חלק מהמסמכים המסווגים ו"החומרים הסובבים" הם מתקופת כהונתו של ביידן בסנאט, שם ייצג את דלאוור מ-1973 עד 2009, לדברי עורך דינו, בוב באואר. מסמכים אחרים היו מתקופת כהונתו כסגן נשיא בממשל אובמה, מ-2009 עד 2017. 

דוברת הבית הלבן אמרה כי הנשיא ביידן "לא ידע שמסמכים מסווגים מתקופתו כסגן הנשיא היו במכון חשיבה בוושינגטון או בבית בווילמינגטון". יועצים מיוחדים ממונים לחקור מקרים רגישים מבחינה פוליטית והם מבצעים את אחריותם במידה של עצמאות מהנהגת משרד המשפטים, כולל גרלנד עצמו, שמונה על ידי ביידן. יועצים מיוחדים מתמודדים לפעמים, אך לא תמיד, עם האשמות פליליות.

ריצ'רד סאובר, היועץ המיוחד של הנשיא, אמר בהצהרה ביום שני כי חומרים מסווגים זוהו בארון נעול על ידי עורכי דין אישיים של ביידן ב-2 בנובמבר, כאשר הם ארזו תיקים במרכז פן ביידן לדיפלומטיה ומעורבות גלובלית. גורמים רשמיים אמרו כי עורכי הדין של ביידן גילו פחות מתריסר רשומות מסווגות בתוך המשרד והודיעו לארכיון הלאומי של ארה"ב, הסוכנות האחראית לשימור רישומי הממשלה, העבירו את החומרים ושיתפו פעולה עם הארכיון ומשרד המשפטים. ביידן אמר שהוא "הופתע לגלות שיש רישומים ממשלתיים כלשהם שנלקחו לשם למשרד הזה" ולא ידע את תוכנם.

כזכור, במקרה של טראמפ, סוכני ה-FBI ביצעו באוגוסט האחרון חיפוש באישור בית המשפט באחוזתו במאר-א-לאגו בפלורידה. כ-100 מסמכים שסומנו כמסווגים היו בין אלפי רשומות שנתפסו במהלך החיפוש. ביידן בספטמבר כינה את הטיפול של קודמו במסמכים מסווגים "חסר אחריות לחלוטין".