ארצות הברית ממשיכה לסייע לאוקראינה במלחמה נגד רוסיה, וחבילת הסיוע הבאה שתשלח המעצמה למדינה הנלחמת צפויה לכלול נשק מתקדם, שעשוי לתת למדינה יתרון גדול בלחימה. לפי גורמים המעורים בנושא, ארצות הברית צפויה לשלוח לאוקראינה פצצות חכמות ארוכות טווח, כאשר הטווח שלהן ארוך משל הפצצות הקיימות אצל הצבא האוקראיני.

הנשק החכם החדש הוא בעצם פצצת קרקע קטנה, הנקראת גם פצצת GLSDB. לפצצה טווח של 94 מיילים, כ-151 קילומטרים, והיא הפצצה בעלת הטווח הארוך ביותר שארה"ב סיפקה עד כה לאוקראינה. המסירה הצפויה של הנשק לטווח הארוך יותר מגיעה לאחר שבעלות הברית של ארה"ב ואירופה החלו לספק טנקי קרב מודרניים וכלי נשק מתקדמים אחרים לאוקראינה, לקראת מתקפה רוסית צפויה. ארה"ב התחייבה לספק לאוקראינה יותר מ-27 מיליארד דולר בסיוע צבאי.

ניתן לירות את הפצצות ממשגרי רקטות. הפצצה מצוידת בכנפיים המאפשרות לה לגלוש למטרתה, ובמנוע רקטי כדי לתת לה טווח ארוך יותר. אלו מאפשרים לכוון אותה במדויק, כאילו שוגרה מכלי טיס, מבלי להעמיד טייס בסיכון ובעלות נמוכה יותר. לפצצה יש גם מערכות מעקב מתקדמות כדי להפוך אותה למדויקת יותר.

הנשק הקרקעי פותח במהלך השנים האחרונות על ידי חברת בואינג בשיתוף עם Saab AB השבדית, ומיוצר במתקן של החברה האמריקאית בסנט צ'ארלס, מו. זו תהיה הפעם הראשונה בה ישתמשו בסוג הפצצות הללו, ולמרות שבואינג אישרה שיש לה מלאי זמין, היא סירבה להגיב על העברה אפשרית לאוקראינה.