מלחמת רוסיה-אוקראינהעיתון "הניו יורק-טיימס" דיווח הבוקר (חמישי) כי המודיעין האוקראיני מעריך שלרוסיה יש יותר מ-320 אלף בשטח המדינה, פי שניים מהכוח הפלישה הראשוני של מוסקבה בחודש פברואר של השנה שעברה. בתוך כך, אנליסטיים צבאיים מסרו כי למוסקבה יש בנוסף 150 אלף עד 250 אלף חיילי מילואים, שמתאמנים או מוצבים בתוך רוסיה, כדי להצטרף למלחמה בכל עת.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הצהיר כי "ככל שטווח הנשק של מדינות המערב רחוק יותר, כך נצטרך להרחיק את האויב מגבולותיה לש רוסיה. הפעולות של מדינות המערכת ממלאות תפקיד חשוב באופן שבו פועל ומתפתח המבצע הצבאי של רוסיה באוקראינה". לדבריו, "ההצהרות של האיחוד האירופי על הצורך להנחיל תבוסה של רוסיה הן גזעניות".

עדכון המודיעין האוקראיני מגיע על רקע החשש ממתקפה מאסיבית של הצבא הרוסי באביב. לאחרונה, דווח כי ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, הגיע בסתר לאוקראינה על מנת להציג לנשיא וולודימיר זלנסקי תמונה מודיעינית על התכנון הצבאי של רוסיה בחודשים הקרובים, כך דווח בעיתון ה"וושינגטון פוסט". 

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

אנליסטים צבאיים צופים כי עלייה בלחימה באביב הקרוב עשוי לקבוע את המסלול שאליו תלך המלחמה. ארה"ב ומדינות המערב ממהרות לחמש את אוקראינה בכלי רכב משוריינים, ארטילריה וטילים במאמץ לחזק את כוח האש שלה. זאת, בתקווה שהציוד יאפשר לאוקראינה לפרוץ את האזורים שבשליטת רוסיה.

כאמור, על פי הדיווחים, רוסיה מעוניינת לפתוח במתקפה רחבה באביב הקרוב, ומעוררת את הציפיות שהיא תגייס כ-300 אלף חיילים נוספים. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו חשף בחודש דצמבר את ההצעה להגדיל את כוח האדם בצבא ל-1.5 מיליון חיילים עד 2026, לעומת 1.1 מיליון כעת. מוסקבה שגייסה עבריינים מורשעים למאמץ המלחמתי, הראתה נכונות לסבול אבדות כבדות. בשנה שעברה, רבים מהמתגייסים היו חסרי ניסיון וקיבלו הכשרה מועטה בלבד לפני שנלקחו לחזית. אך בחודשים האחרונים שיפרה רוסיה את אימוניה, כך לפי גורמי מודיעין מערביים.