בלון ריגול ענק אותר הלילה בשטח האווירי ארצות הברית. על פי הדיווחים, מדובר בבלון סיני המשמש לאיסוף מידע. דובר הפנטגון, פטריק ריידר, אמר הלילה (בין חמישי לשישי) לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי כי ארה"ב "מנהלת מעקב אחרי הבלון", וכי "הממשל פעל מיידית כדי למנוע איסוף מידע רגיש".

לאחר איתור הבלון, פקיד הגנה אמריקאי בכיר אמר כי בכירים בצבא המליצו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לא להפיל אותו, בשל חשש שעלול להוות איום בטיחותי לאנשים על הקרקע. עקב התקרית, שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, ביטל את נסיעתו הצפויה לסין. 

"אנו בטוחים שבלון המעקב הזה שייך לרפובליקה העממית של סין", אמר פקיד ההגנה הבכיר. "מקרים של פעילות כזו נצפו במהלך השנים האחרונות, כולל לפני הממשל הזה". בעוד שמסלול הטיסה הנוכחי של הבלון נושא אותו על פני "מספר אתרים רגישים", הפקיד אמר כי הוא לא מהווה סיכון משמעותי. הבלון מוערך כבעל "ערך תוסף מוגבל" מנקודת מבט של איסוף מודיעין, הוסיף הפקיד.

"ארה"ב נוקטת בכל זאת צעדים כדי להגן מפני איסוף מודיעין זר של מידע רגיש. אנחנו גם עוקבים אחר היכולות שיכולות להיות לו אפשרויות של השגת תובנות, וממשיכים לנטר את הבלון".

בתוך כך, גם קנדה הודיעה כי החלה לעקוב אחר בלון החשוד כבלון ריגול סיני, שהוצב בשטחה האווירי. "זוהה בלון מעקב בגובה רב ותנועותיו נמצאות במעקב פעיל על ידי פיקוד ההגנה האווירית האווירית של צפון אמריקה", נאמר בהצהרה של ההגנה הלאומית. "התושבים בטוחים וקנדה נוקטת בצעדים כדי להבטיח את אבטחת המרחב האווירי שלה, כולל ניטור של תקרית שנייה אפשרית", נמסר בהודעה.

גורמים רשמיים מפיקוד ההגנה האווירית האווירית של צפון אמריקה, הכוחות המזוינים של קנדה, מחלקת ההגנה הלאומית ושותפים אחרים העריכו את המצב ועבדו בתיאום הדוק. פיקוד ההגנה הלאומי אמר כי סוכנויות הביון הקנדיות עובדות עם שותפים אמריקאים ו"ממשיכות לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על המידע הרגיש של קנדה מפני איומי מודיעין זרים".

"אנחנו נשארים בקשר תכוף עם בעלות בריתנו האמריקאיות ככל שהמצב מתפתח", הוסיפו בהגנה הלאומית. התראה זו של גורמי הגנה קנדיים הגיעה שעות ספורות לאחר שצבא ארה"ב אמר כי הוא עוקב אחר בלון ריגול סיני חשוד בגובה רב, כאשר הוא עושה את דרכו מעל צפון ארצות הברית.

ממשרד החוץ של סין נמסר כי "ספקולציות אינן יתרמו לפתרון הבעיה עד שהעובדות בנושא יהיו ברורות. אנחנו לומדים על העניין הזה ומקווים ששני הצדדים יוכלו לטפל בעניין בשלווה ובזהירות".