השב"כ התיר לפרסום היום (שישי) כי במסגרת פעילות משותפת של השב"כ והמשטרה נעצרו לפני מספר שבועות שני אזרחים ישראלים תושבי כפר מועאוויה שבאזור רמות מנשה בחשד שניסו לבצע פיגוע מטען בישראל מטעם ארגון הטרור חמאס. הוגש נגדם כתב אישום חמור המייחס להם עבירות ביטחון חמורות.

שני העצורים הינם מחמד פיאד מחאמיד בן 28 ומחמד אמין מוסלח בן 24, ומחקירתם בשב"כ עולה כי האחרון גויס על ידי תשתית פעילי טרור הפועלת במסגרת הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, ולאחר מכן הוא גייס את חברו. השניים ניתקו קשר עם התשתית בעזה עקב חילוקי דעות שהתגלו בנושא היעד המתאים לפיגוע, והם התבקשו לתכנן אותו ביום הבחירות. פעילי החמאס רצו שהפיגוע יהיה נגד אזרחים ואילו הנאשמים רצו שהפיגוע יהיה נגד חיילים.

מחמד אמין מוסלח ומחמד פיאד מחאמיד, החשודים בפיגוע ביום הבחירות (צילום: דוברות שב''כ)
מחמד אמין מוסלח ומחמד פיאד מחאמיד, החשודים בפיגוע ביום הבחירות (צילום: דוברות שב''כ)

לאחר ניתוק הקשר מתשתית החמאס ברצועה, פעלו מוסלח וחברו מחאמיד לקידום חטיפת נשקים מחיילים, כשהם מצוידים בנשק מסוג "קרלו" ותוך היערכותם לאפשרות כי ישתמשו בו. לצורך מימוש כוונותיהם החלו השניים לאסוף מודיעין על תחנת אוטובוס של חיילים, לבצע ניסויי ירי באמל"ח ולאתר רכב גנוב.

במספר הזדמנויות ולצורך מימוש הקשר לביצוע הפיגוע כנגד חיילים, בחנו הנאשמים תחנות אוטובוס שונות בדרך שבין כפר קרע לגבעת עדה ולאורך כביש 65, כאשר לבסוף החליטו לבצע את הפיגוע כנגד החיילים בתחנת אוטובוס סמוכה לבסיס האימונים של חטיבת גולני, הנמצא באזור הסמוך לכפר קרע, מאחר ותחנה זו עמוסה בחיילי צה"ל בעיקר בימי חמישי.