סערה חדשה באיראן? ערוץ "אל-ערביה" דיווח הבוקר (שבת) כי המשטר באיראן אישר עונשים חדשים לנשים שאינן עוטות את החיג'אב בציבור. זאת, על רקע מחאות הענק שהתרחשו ברפובליקה האסלאמית בחודשים האחרונים, בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, לאחר שעצרה על ידי משטרת המוסר במדינה כי עטתה את החיג'אב באופן מרושל.

ראש הוועדה המשפטית של הפרלמנט האיראני, מוסא גזנפר עבאדי, הודיע ​​כי בקרוב תישלח הודעת טקסט לכל מי שאינה עוטה חיג'אב. בשלב הבא, הוסיף הבכיר האיראני, כי אם האישה תתעקש על עמדתה, היא תקבל קנס ותישלל ממנה תעודת הזהות שלה עד שתשלם את הקנס הנקבע בחוק. הוא הוסיף כי גם ישללו ממנה כל השירותים החברתיים לה היא זכאית. לדבריו, החוק לפיקוח אי-עטיית כיסוי ראש במכוניות עומד על הפרק כמו בעבר, והסביר כי הודעת טקסט תישלח שוב ושוב למי שלא מצייתת לחוק.

מחאות באיראן (צילום: רויטרס)
מחאות באיראן (צילום: רויטרס)

כזכור, בחודש דצמבר האחרון, בשיא "מחאת החיג'אב" במדינה, התובע הכללי האיראני הודיע כי המדינה "בודקת מחדש את חוק החיג'אב". "הפרלמנט ומערכת המשפט באיראן בודקים האם החוק מצריך שינויים כלשהם", אמר שר המשפטים האיראני, מוחמד ג'אפר מונטזרי. עם זאת, הוא לא ציין מה אפשר לשנות בחוק. נשיא איראן איברהים ראיסי התייחס לחוק ואמר כי "היסודות הרפובליקניים והאסלאמיים של איראן מושרשים חוקתית, אבל יש שיטות ליישום החוקה שיכולות להיות גמישות".

במקביל, המשטר האיראני המשיך בדיכוי האלים כלפי המפגינים, ואף הוציא מפגינים להורג. סוכנות הידיעות האיראנית "מיזאן" דיווחה בחודש האחרון, כי המשטר הוציא להורג את מג'יד רזה רחנוארד, סטודנט בן 23, לאחר שהואשם בהריגת שני פעילים במיליציית הבסיג' במחאות שפרצו בעיר משהד, בצפון מזרח המדינה. הוא האדם השני המוצא להורג, מתוך מאות המפגינים שנעצרו בעקבות "מחאת החיג'אב" ששטפה את איראן, לאחר מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. 

בסוכנות הידיעות, המזוהה עם מערכת המשפט ברפובליקה האסלאמית, נכתב כי "לאחר השלמת ההליכים המשפטיים, פרסם בית המשפט את פסיקתו הסופית על סמך הודאתו המפורשת של הנאשם והמסמכים שהוצגו בתיק". פסק הדין התקבל לאחר ששופטי בית המשפט העליון במדינה, אותו גוף שאישר גם את גזר הדין של המפגין מוחסן שקארי, הציג "עדויות" ובהן מג'יד נראה לכאורה שולף סכין לעברו של חבר בבסיג'.