כלי תקשורת ביוון ובטורקיה מדווחים הערב (שבת) כי פעילות של ארגון הביון הלאומי הטורקי נעצרו כ-15 חשודים שתכננו להוציא פיגועים במקומות תפילה יהודים ונוצרים באיסטנבול ונגד הקונסוליות של שבדיה והולנד, ככל הנראה בהכוונת ה-ISKP (מחוז ח'וראסאן של המדינה האסלאמית). 

כזכור, ארצות הברית הוציאה אזהרה לאזרחיה מפני התקפות טרור נגד בתי כנסת, כנסיות ונציגויות דיפלומטיות בטורקיה, זאת בשל הדיווחים כי תקיפת המל"ט שגרמה לפיצוץ במפעל לייצור תחמושת באיראן הינה תקיפה ישראלית.

בתגובה, תקפו באנקרה את ההחלטה והאשימו את ארה"ב ב"לוחמה פסיכולוגית" ובניסיון להרוס את תעשיית התיירות של טורקיה. "ביום שבו הכרזנו על המטרה שלנו (למשוך) 60 מיליון תיירים, בזמן שבו הגיעו 51.5 מיליון תיירים והשגנו הכנסות של 46 מיליארד דולר מתיירות, הם היו על סף פתיחת לוחמה פסיכולוגית חדשה (נגד) טורקיה", אמר שר הפנים הטורקי, סולימאן סוילו. 

שר החוץ הטורקי,מבלוט צ'בושולו, הצטרף לדבריו וכינה את ההחלטה "מכוונת", והוסיף כי המדינות המעורבות לא שיתפו שום מידע על מה שהם כינו "סיבות ביטחוניות". דבריו של קאווזוגלו הגיעו יום לאחר שטורקיה זימנה שגרירים של מדינות מערביות כדי למתוח ביקורת על החלטתם לסגור זמנית נציגיות דיפלומטיות ולפרסם התראות ביטחוניות בעקבות שריפת ספרי הקוראן במדינות שונות באירופה.