נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי לקיים בקרוב ביקור מדיני בפולין, כך מסר יועץ מדיניות החוץ של הנשיא הפולני אנדז'יי דודה. על פי מספר דיווחים, ביקורו של הנשיא האמריקאי אף צפוי להתרחש במהלך יום השנה למלחמה בין אוקראינה לרוסיה, שיתקיים ב-24 בפברואר. 

דיווח: ישראל תבחן מחדש את מדיניות אספקת הנשק לאוקראינה
"הפיכה הפכה לאפשרות ריאלית": התחזית הדרמטית של המקורב לשעבר לפוטין  

הביקור של ביידן צפוי להתקיים על רקע חבילת הסיוע החדשה אותה צפויה להעביר ארה"ב לאוקראינים. בנוסף, ראש ממשלת בריטניה הביע הסכמה במהלך שיחה עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, על נחיצותו של האצת הסיוע הצבאי לאוקראינים. כמו כן, ראש ממשלת פורטוגל הצהיר כי כמות מסוימת של טנקים מסוג "Leopard 2", יועברו על ידם. 

מלחמת רוסיה-אוקראינה: הרס רב בעיר חארקוב (צילום: רויטרס)

נשיא רוסיה לשעבר ומקורבו של פוטין, דמיטרי מדבדב, העביר מסר מאיים בעניין, ומסר כי אספקת נשק אמריקאי מתקדם יותר לאוקראינה רק תגרום להתקפות תגמול נוספות מצד רוסיה, ואף הזכיר את הנושא הגרעיני. עוד דווח, כי ארצות הברית הזהירה במהלך הימים האחרונים את טורקיה, מפני ייצוא של כימיקלים, שבבים ומוצרים אחרים לרוסיה, שיכולים להיות בשימוש על ידם במערכה הצבאית מול אוקראינה. האזהרה כללה איום בסנקציות כלפי חברות ובנקים טורקים. 

הלחימה בשטח נמשכת

הנשיא האוקראיני מסר כי המצב בחזית המזרחית "הולך ונהיה קשה יותר, וכי רוסיה זורקת עוד ועוד חיילים לשדה הקרב". מושל לוהנסק טען שהכפר בילהוריבקה נותר עד כה בשליטת האוקראינים, וכי המצב שם נכון לעכשיו בשליטה. המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה, מסר כי כי הכוחות האוקראינים הדפו במהלך היממה האחרונה התקפות רוסיות באזור לוהנסק.

רוסיה ואוקראינה ערכו לאחרונה עסקאות שבויים ביניהן, שכללו בסך הכול כ-200 שבויי מלחמה. כמו כן, שני מתנדבים בריטים שהיו בשבי הרוסי, נשלחו בחזרה לאוקראינה. 

ולדימיר פוטין (משמאל), דמיטרי מדבדב (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (משמאל), דמיטרי מדבדב (צילום: רויטרס)

עוד דווח כי גורמים גרמנים עוסקים לאחרונה באיסוף ראיות לפשעי מלחמה על אדמת אוקראינה. בנוסף, לאחר מספר חודשים שבהם כחצי מיליון אנשים נותרו ללא חשמל באזור אודסה עקב נזקי המלחמה, הצליחו לאחרונה הרשויות המקומיות להחזיר את החשמל לפעילות.