באקיר, מדריך תיירים בעיר גזיאנטפ שבדרום טורקיה, האזור בו התרחשה רעידת האדמה הקטלנית במהלך הלילה וגבתה את חייהם של אלפי בני אדם, התראיין היום (שני) בתכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, וסיפר על המתרחש בעיר: "אנחנו מחכים מחוץ לעיר, כל הדירות ריקות, אין שם אנשים, המשטרה לא נותנת להם להיכנס", אמר בפתח הריאיון.

"הרצפה זזה": רעידת האדמה העזה שמקורה בטורקיה הורגשה גם ברחבי הארץ
יותר מ-2,300 הרוגים ברעידת האדמה בטורקיה וסוריה; משלחת צה"ל המריאה

עוד הוסיף כי "מזג האוויר גשום ומושלג, יש בערך שני מיליון אנשים במרכז העיר, וכולם מחוץ לבתיהם. אנחנו מחכים לרעידת אדמה נוספת באזור 20:00-18:00 בערב, כך לפי הממשלה, כולם מפחדים. זו העיר הגדולה במחוז, ויש פה בתי חולים גדולים שכולם פתחו את דלתם לחולים. לפעמים הרשת כאן לא עובדת, אבל מקומיים מטורקיה שולחים טיסות, ואנשי ממשל באים לעיר כדי לעזור לאנשים. הולנד וישראל התחילו לשלוח עזרה למחוז".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לשאלה האם נמצאים ישראלים במקום, ענה כי "לפני חמישה ימים ראיתי כמה קבוצות של ישראלים, יש לנו אורחים מישראל כעת". 

בנוסף, התראיין גם ליאור, ישראלי השוהה באיסטנבול, וסיפר: "קפוא פה ברמות. באיסטנבול חווינו את רעידת האדמה. היו כל מיני רעשים בלילה, חשבתי שזה מהרוח והסופות. הרבה אנשים יצאו מהחדרים במלון לחדר המדרגות, הבנו שזו לא רק הסופה עצמה. העיר פה חיה ונושמת. הסתובבנו כאן היום, היה אפשר להרגיש את השוני באווירה. הרחוב הראשי כאן היה ריק. פעם ראשונה באיסטנבול והרחוב ריק. זו עיר מדהימה, אנרגיות, אוכל, אווירה. אנשים בהלם. הייתה כאן אווירה מתוחה, במיוחד שהייתה עוד רעידת אדמה ואומרים שתהיה עוד אחת. אני יותר מפחד מהטיסה שלי חזור לארץ מחר, בוטלו טיסות בגלל מזג האוויר". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM