ניסים שר-שלום, ישראלי ששהה בגזיאנטפ, האזור בו התרחשה רעידת האדמה הקטלנית בטורקיה, שנודע כי גבתה עד כה את חייהם של לפחות 4,300 בני אדם, התראיין היום (שלישי) בתכניתם של ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, וסיפר על רגעי האימה: " רעידת האדמה תפסה אותי בחדר בבית המלון בקומה ה-13, זה מפחיד ביותר".

"הרצפה זזה": רעידת האדמה העזה שמקורה בטורקיה הורגשה גם ברחבי הארץ
מדריך תיירים בטורקיה: "כולם מפחדים, חוששים מרעידת אדמה נוספת"
רעש האדמה בטורקיה - החזק ביותר מאז 1999, ואיפה היו רעידות חזקות יותר?

"כרגע יצאתי מאזור האסון, זה היה ניסי ניסים", שיתף שר-שלום. "אני באזור אחר בטורקיה, שאין בו את הרעידה. הייתי בגזיאנטפ, אזור המרכז, בשתי הרעידות. אני רגיל לרעידות אדמה, אני גר בטורקיה, זה לא חדש לי. אתמול זה היה משהו אחר לגמרי. הייתי בהלם שזה קרה, לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות".

"ישנתי, אני מתעורר ומרגיש את כל המיטה מתנדנדת הלוך ושוב, אני מסתכל בחלון ואני רואה את הנוף זז לי עם המיטה יחד. ארונות נפתחים ונסגרים, טיח נופל מהתקרה, חפצים נופלים, כל זה ביחד עם צרחות מטורפות בבניין", הוא סיפר על רגעי האימה. "לאחר מכן התחילו לשמוע אנשים שיורדים, רמקול קרא לאנשים לצאת מהבתים. יוצאים, מנסים להבין את האירוע. בגלל שאני רגיל, אני יודע שאחרי רעידה אחת, רעידות האדמה לאחר מכן יהיו פחותות יותר. רעידת האדמה השנייה תפסה אותי באותו מצב, בחדר בבית המלון בקומה ה-13, שזה מפחיד ביותר".

רעידת אדמה בטורקיה (צילום: רשתות טורקיות)

עוד הוסיף כי "רעידת האדמה שהייתה אז באיזמיר הייתה גם עם רעש נוראי, רעש של שדים. הפעם לא. באותו רחוב לא נפל שום בניין, הכל הרוס, הכל נחרב, ממש הרס וחורבן. המפעל בו אני עובד, ברוך השם, עמד על מקומו, אבל אין עובדים. עובד אחד מחפש את אחותו, השני לא עלינו קובר את אחיו, לשלישי אין פתאום בית. אין דלק, אין חנויות, אין תחבורה, כואב לי לראות זאת כי אני מאוד אוהב את הטורקים. הגישה לאזור האסון בלתי אפשרית. מבחינת הכבישים, הכל שבור והרוס, אין אופציה להגיע". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm