"אסור לאבד תקווה ואנחנו כל הזמן מתפללים, אבל ככל שהזמן חולף הסיכויים אוזלים", אמר ל"מעריב" היום (רביעי) יוסי ג'נודי, שבן דודו, שאול ג'נודי (ראש הקהילה היהודית באנטקיה) ורעייתו פורטונה, נעדרים מאז רעידת האדמה הקטלנית בעיר אנטקיה בדרום טורקיה.

תינוק חי וילד שכל משפחתו נספתה: סיפורי החילוץ של המשלחת הישראלית מהאסון בטורקיה
חוקרת אסונות מתריעה: "יישובי הפריפריה ייפגעו אנושות לאחר רעידת אדמה"

שאול ג'נודי הוא ראש הקהילה היהודית העתיקה באנטקיה, שכיום מונה כ-20 יהודים. "הוא תמיד אהב לסייע לכל אחד, אדם עם לב רחב ויחס אוהב מאוד ליהודים. כשהגיעו יהודים מסוריה, הקהילה היהודית באנטקיה, שהוא הקודקוד שלה, דאגה להם ללינה ואוכל כשר ושימשה גשר לעלייתם לישראל", סיפר יוסי ג'נודי – "בן דוד נוסף שלי שמתגורר באנטקיה, עזרא, הצליח להינצל, כשיצא עם אשתו מהבניין לפני שקרס".

יוסי ג'נודי סיפר עוד שבית הכנסת העתיק נפגע ברעש האדמה, אבל הצליחו לחלץ מתוכו ספרי תורה עתיקים.

"הבן של שאול הגיע לאנטקיה וביקש סיוע של משלחת חילוץ מישראל, כדי לחפש את הוריו מתחת להריסות", הוא ציין עוד – "אנחנו עוקבים בדאגה ובחרדה ומקווים לבשורות טובות, אבל הזמן פועל נגדנו. הם כנראה מתחת להריסות ומאוד קר שם, החששות מאוד כבדים. אנחנו חוששים ומתפללים".

יוסי ג'נודי, שעלה לישראל בשנת 1981, הוא הבעלים של "אופנת ג'נודי" בתל אביב, המתמחה בחליפות לגברים.

"עשיתי קריירה גם בטורכיה, שירתתי כקצין בצבא הטורקי. מאז ששמעתי על רעידת האדמה הקשה והאסון הכבד, אני מרגיש שבור, הלב כואב. אני מאוד דואג וגם עצוב לי מאוד לראות את התמונות של ההרס ברחובות. גדלתי בעיר הזו וכואב מאוד לראות אותה הרוסה", הוא סיפר עוד.

בד בבד, יחידת החילוץ של חברת הביטוח הראל, הראל 669, הגיעה לאנתקיה בניסיון לחלץ את ראש הקהילה היהודית ואישתו מבין הריסות בתיהם. צוות החילוץ, המונה שלושה מחלצים, הגיע בשעות הערב למקום והחל בניסיונות החילוץ, באופן עצמאי וללא ציוד הנדסי כבד.

ניסיונות החילוץ של ראש הקהילה היהודית באנתקיה (צילום: הראל חברה לביטוח)
ניסיונות החילוץ של ראש הקהילה היהודית באנתקיה (צילום: הראל חברה לביטוח)