סגן קצין המבצעים של משמרות המהפכה האיראניים, הקולונל עבאס נילפוהרשאן, התראיין הבוקר (שישי) לסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" והתבטא לראשונה מאז התקיפה המיוחסת לישראל במדינה. כמו כן, הבכיר התייחס לביקורו של ראש הממשלה נתניהו בצרפת ותקף בחריפות את הנשיא מקרון, וכן לכוונה של האיחוד האירופי להטיל סנקציות על אישים במשמרות המהפכה.

הבכיר אמר כי "האויב ארגן הפיכות רבות במהלך השנים האחרונות, אך איראן עמדה נגד כך". נילפוהרשאן פנה "לאויביה של איראן" ושאל - "האם לא למדתם לקח במהלך ארבעה העשורים האחרונים? אל תלכו שולל אחרי המשטר הציוני הכוזב, המהפכה האסלאמית והאומה האיראנית משתפים פעולה וכבודה של האומה יישמר. אנו פתוחים למשא ומתן עם כל העולם, מלבד המשטר הציוני. לא נעצור עד חורבן ישראל".

משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)
משמרות המהפכה באיראן (צילום: רויטרס)

כמו כן, סגן קצין המבצעים של משמרות המהפכה התייחס לביקורו של ראש הממשלה נתניהו בפריז. לדבריו, "מקרון נפגש עם ראש הממשלה הציונית המזויפת ורוצחת הילדים ומדבר על דאגות לגבי הגרעין האיראני שנועד למטרות שלום. זאת, כאשר למשטר הציוני יש עשרות ראשי נפץ גרעיניים והוא אינו חתום על שום אמנה לאי הפצת נשק גרעיני. זה לעג לאומות המאוחדות, מקרון הפך לבדיחה באיראן עם הפעולות האלו".

בהמשך, התייחס ל"מחאת החיג'אב" ששטפה את המדינה בעקבות מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. לטענתו, "אויבי המדינה השתמשו בכל הכלים בהתפרעויות האחרונות, הפעילו את הבסיסים המבצעיים שלהם באזור ובארה"ב והוציאו את הפקודות להתפרעויות. האויב השקיע כסף רב כדי להפריע לניהול המדינה והטמיע מרגלים במקומות שונים במערכת במשך שלושה עשורים, אך זהותם נחשפה".

משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

"בפרעות האחרונות האויב עבד על מוחם של חלק מבני הנוער שלו. בחלק מהמקומות השתמשו אף בחרבות וקראו לנו דיקטטורים. האויב צריך לדעת שהמהפכה האסלאמית גדולה מכדי להתערער בפעולות הילדותיות הללו, המהפכה האסלאמית נטועה בדם הקדושים, והאומה הגדולה של איראן עומדת איתנה. משמרות המהפכה הם עמוד השדרה של האומה האיראנית והם עומדים בברית עם אלוהים, הקדושים והעם האיראני".

בסיום, התייחס לחנינה שהעניק המנהיג העליון, עלי חמינאי, ל"עשרות אלפי" אסירים, שחלקם אף לקחו חלק במחאות העממיות לאחרונה. הקולונל נילפוהרשאן הדגיש כי "החניה האבהית של המנהיג העליון הציגה לעולם את פסגת החמלה, החסד והאתיקה האסלאמית. בפרעות האחרונות, חלק ממדינות אירופה, מילאו תפקיד משמעותי, כאשר זוטרים פוליטיים בפרלמנט האירופי איימו כי יכניסו את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור". לדבריו, "עדיף שהאירופים ישאלו את האמריקאים מה מחירו של העימות עם משמרות המהפכה. שיפנו לחיילים המוצבים בבסיס עין אל-אסד, שהפך לגיהנום עבורם, בעקבות ירי הטילים הבליסטיים שלנו".