ראש הדסק לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס למעמדו של הנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן, לאחר רעידת האדמה הקטלנית במדינה שגרמה עד כה לעשרות אלפי הרוגים. כמו כן, התייחס גם למצב העגום בסוריה ולדיווח כי ישראל הציעה סיוע דרך רוסיה.

בפתח השיחה, נשאל האם רעידת האדמה "תרעיד" גם את כיסאו של ארדואן. יחזקאלי השיב כי "מרעידה את כיסאו, השאלה האם הוא ייפול. אני יכול לומר לך שמכל האתגרים שהיו לארדואן בכל המצבים שהיו לו, מדובר כרגע באתגר הגדול ביותר שתופס אותו במצב הקשה ביותר מבחינתו, גם כלכלית, גם אישית וגם בריאותית שלו. רעידת האדמה שלו כמובן כוח עליון, זה בא משמיים, אבל ארדואן, היה לו חלום להחזיר את היוקרה והגדולה של האימפריה העות'מאנית, יכול להיות שהסולטן הזה ברעידת האדמה הזו יסיים את תפקידו כשהבחירות ממש מתקרבות".

"מדובר פה על אסון ענק, גם אם הוא היה רוצה לספק את העזרה והסיוע הוא לא יכול, וידביקו לו את הכישלון הזה, ובעיקר אני חושב שזה יכול להיות קצת ציורי - זה הסוף של הסולטן שחשב שהוא יציב על האדמה, והאדמה אמרה לו שהוא לא יציב. הוא מגיע לבחירות הללו כשארדואן, בסדר יש לו הבטחה אסלאמית, הוא העביר את טורקיה ממדינה חילונית למוסלמית, הכניס לימודי ערבית, אסלאם, שינה את האליטות, אבל מבחינת האזרח הטורקי זה שארדואן לא הביא לו רווחה כלכלית זה הכישלון הגדול שלו".

"רעידת האדמה הזו יש לה הקשר, הלירה הטורקית הייתה ממש על סף התפרקות ואז באה רעידת האדמה, ועל זה יבואו איתו חשבון - היו לך חלומות בשמיים, השארת אותנו עניים, ואחר כך רעידת אדמה? יכול לבוא על חשבון הכיסא שלו. וגם מבחינה בריאותית, יכול להיות שזה הסוף. זה הכלכלה וגם האדמה, כשהאדמה לא יציבה הכסא לא יכול להיות יציב", הוסיף יחזקאלי.

קהרמנמראס, טורקיה (צילום: REUTERS/Stoyan Nenov)
קהרמנמראס, טורקיה (צילום: REUTERS/Stoyan Nenov)

לאחר מכן, התייחס יחזקאלי למצב העגום בסוריה: "ישראל הציעה סיוע דרך הרוסים לאסד. אתה בכזה אסון, למה אתה מסרב? העם שלך צריך את העזרה הזו. הרי המנהיג שלכם מונע ממכם עזרה, זה המנהיג שהרג בבני עמו יותר מרעידת האדמה. אתה מסרב לקבל עזרה ואומר לא תודה? האיראנים נתנו לאסד סיוע מצחיק אפילו עלוב".

"זו טרגדיה כפולה. אנשים מסכנים שבקושי עוברים את החורף, למה אתה מונע מהם? סיימתי את הסרטון בזה שאני אומר להם 'לכו לגבול, תגיעו לאט לאט לגבול ותראו חיילים ישראלים. תראו מה זה רחמים של ישראלים ויהודים ואז תשפטו אותנו'. סרטון כזה גם אומר תראו כמה אסד לא דואג לבני עמו ורעידת האדמה מגלה את האמת", סיכם.