מלחמת רוסיה-אוקראינה: חוקרים במכון לחקר המלחמה ׁ(ISW) טענו הבוקר (שישי) כי למעלה מ-10 מיליון אזרחים אמריקאים הגישו בקשת הצטרפות ל"כוח וגנר", מיליציית שכירי החרב הפרטית של איש העסקים יבגני פריגוז'ין, הנלחמת לצד הצבא הרוסי באוקראינה. זאת, יממה לאחר שבמיליציה דיווחו כי "עצרו לחלוטין" את הנוהג שבו גייסו אסירים רוסים להילחם בשדה הקרב באוקראינה.

בהצרה ששותפה בעמוד של המיליציה ברשת החברתית הרוסית VKontakte, הדגיש פריגוז'ין כי "ההחלטה התקבלה לאחר מודעת גיוס שפורסמה עבור הקהל האמריקאי וזכתה להצלחה עצומה", זאת בטענה כי המודעה נתנה "השראה למיליוני אמריקאים להילחם נגד נאט"ו". לדבריו, "המודעה זכתה להצלחה עצומה, קיבלנו יותר מ-10 מיליון פניות מאזרחים אמריקאים המעוניינים להצטרף לקבוצה. כרגע, אנחנו בוחנים כמיליון אזרחים אמריקאים, ועל כן השעינו את גיוס המתנדבים מבתי הכלא הרוסיים".

בסרטון "הגיוס" של קבוצת וגנר, שצץ לאחרונה באינטרנט, ניתן לשמוע אדם בעל מבטא רוסי כבד, הפונה בעיקר לווטרנים התומכים בנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, ומשתמש בחלק מסיסמאות הקמפיין שלו - "להפוך את אמריקה שוב לגדולה". הקריין פונה לאמריקאים ואומר: "היית גיבור עבור המדינה שלך, נתת את השנים הטובות ביותר לצבא, חלמת להביס את הרוע, חלמת לעשות הרבה כדי להפוך את אמריקה שוב לגדולה".

לאחר מכן, הסרטון מקבל גוון לוחמני יותר, שמעורר תיאוריות קונספירציה התומכות ב"שלטון צללים", וכי הממשל מוחזק בסתר על ידי משפחות בעלות הון. בהמשך, הקריין שוב פונה לאמריקאים ומצהיר: "במציאות, אתה משרת את המשפחות שהחליטו מי יחיה תחת שלטונם ומי לא. התחלת להבין שזה הצד של הרוע", כאשר ברקע מופיעות תמונות מאירועי הקפיטול ב-6 בינואר. "זו לא אמריקה שהאבות המייסדים חלמו עליה, המדינה היחידה שנלחמת ברוע זו רוסיה", נאמר עוד בסרטון. הסרטון מסתיים בפנייה ל"פטריוטים האמיתיים של אמריקה הגדולה להצטרף לשורות הלוחמים של רוסיה" לפני שיהיה "מאוחר מדי".

עם זאת, ברשת CNN דיווחו כי אכן יש אזרחים אמריקאים שנלחמים לצד רוסיה במלחמה באוקראינה אך המספר נמוך מאוד. על כן, אין שום ראיה לכך שמיליוני אמריקאים "להוטים" להילחם במלחמה באוקראינה, לצד הצבא הרוסי.