ריאיון נדיר: יבגני פריגוז'ין, מי שנחשב לעומד בראש קבוצת וגנר, התייחס בריאיון שקיים לצעדים הבאים שיש לבצע על פי דעתו, במלחמה באוקראינה. הוא טען כי על רוסיה לשלוט באופן מלא באזורי דונייצק ולוהנסק שבמזרח המדינה.

עבדה כמנקה והתעשרה: זו אהובתו לשעבר של פוטין שבריטניה הטילה עליה סנקציות\
מקרון: "עתיד אירופה מונח על כף המאזניים באוקראינה"

"למיטב הבנתי, אנחנו צריכים להשיג שליטה מלאה באזורים אלו, זה יתאים לכולם", ציין. הוא הבהיר כי לתפיסתו, הדבר לא יוכל לקרות במהירות, וכי יקח בין שנה לשנתיים עד שהשגת שליטה שכזו תתאפשר. הוא אף הוסיף כי "אם נצטרך להגיע לדניפרו, אז זה ייקח בערך שלוש שנים".

בית ספר בעיר איזיום שבאוקראינה, אשר הותקף על ידי צבא רוסיה. צילום: Anadolu Agency

הוא טען כי אין לו כלל שאיפות פוליטיות עתידיות ברוסיה. פריגוז'ין הדגיש כי הוא לא מבקר אף גורם בהנהגת המדינה, אך יחד עם זאת שלח מסר לגנרלים הבכירים בצבא הרוסי.

"אם גנרל ייכנס לתעלה וידבר עם החיילים בשטח, אז הם יהיו מאוד מופתעים ומרוצים. זה יספיק להם כדי להבין שהם לא יושבים שם לבד, עם הבעיות שלהם", ציין.

על פי הערכות המודיעין האמריקאי, כ-50,000 חברים ב"קבוצת ואגנר" פרוסים כיום באוקראינה, מתוכם כ-40,000 אסירים שגוייסו מבתי הכלא לצורך המלחמה. ארה"ב האשימה את הקבוצה בביצוע זוועות והפרות זכויות אדם, ואף הגדירה אותה בחודש שעבר כארגון פשע טרנס-לאומי. פריגוז'ין הכחיש זאת. הוא אף הוסיף כי הקבוצה הפסיקה לגייס אסירים, וסתר את הטענה כי נעשה בהם שימוש כ"בשר תותחים". 

קבוצת וגנר הוא ארגון צבאי רוסי, המתואר לעיתים כחברה צבאית פרטית, ואף נקרא בעבר ע"י גורמים שונים כ"צבא הפרטי של פוטין". על פי פרסומים שונים, האוליגרך יבגני פריגוזין הוא אחד האנשים שמממנים את הארגון. פרסומים שונים אודות מעורבות של הארגון בסוריה, לוב וכאמור באוקראינה, נפוצו לאורך הזמן.