מניין ההרוגים ברעידת האדמה טורקיה ובסוריה עבר את 25,000 איש. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר היום (שבת) כי מניין ההרוגים בארצו עלה ל-21,848, בעוד שבסוריה, מספר ההרוגים המדווח הוא כ-3,553 באזורים שבשליטת הממשלה והמורדים. 

"ישנתי ולפתע נזרקתי מצד לצד": ישראלי ששהה בטורקיה משחזר את רגעי האימה
"לכולם מטרה משותפת": חבר יחידת החילוץ בטורקיה מדווח מהשטח

עם זאת, כוחות החילוצים מרחבי העולם, בינהם גם בישראל, מצליחים לחלץ ניצולים בין ההריסות. בעיירה נרדגי שבמחוז גזיאנטפ, חולצה למקום מבטחים משפחה בת חמש נפשות ששרדה בתוך ביתם. שעתיים לאחר מכן, ילדה בת שלוש ואביה חולצו מהריסות בעיירה איסלאחיה, אף היא במחוז גזיאנטפ. שעה לאחר מכן חולצה ילדה בת שבע במחוז האטיי, כמעט 132 שעות לאחר רעידת האדמה. 

משלחת החילוץ של צה"ל הצליחה לחלץ ילד בן תשע שנקלע מתחת להריסות יחד עם משפחתו, בתום מהלך מורכב שנמשך כיממה. הילד קיבל טיפול רפואי על ידי רופא ילדים מומחה מהמשלחת הישראלית ופונה להמשך טיפול בבית החולים המקומי. הילד הוא המחולץ ה-19 של המשלחת והשלישי בחיים מאותה המשפחה.

חילוץ הלכוד ע"י המשלחת הישראלית בטורקיה. באדיבות דובר צה"ל

בית קברות גדול מאולתר נבנה  בקצה הצפון-מזרחי של העיר אנטקיה. מאות הקברים, המרוחקים לא יותר משלושה רגל (מטר אחד) זה מזה, סומנו בקרשי עץ פשוטים המונחים אנכית באדמה. עובד במשרד הדתות של טורקיה אמר כי כ-800 גופות הובאו לבית הקברות ביום שישי, היום הראשון לפעילותו. עד שעות הצהריים קברו כ-2,000 איש.

מנגד, בסוריה הסיפור סבוך עוד יותר. מלחמת האזרחים בודדה אזורים רבים וסיבכה את המאמצים להשיג סיוע. סוכנות הפליטים של האו"ם העריכה כי לא פחות מ-5.3 מיליון בני אדם נותרו חסרי בית במדינה. ראש ארגון הבריאות העולמי הגיע הבוקר לעיר חאלב והביא עמו 35 טון של ציוד רפואי, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית. לדבריו, מטוס נוסף הנושא 30 טון נוספים של ציוד רפואי יגיע בימים הקרובים.

משלחת הסיוע הרפואי של צה״ל מטפלת בפצועים סורים ששהו בטורקיה 

משלחת הסיוע הרפואי של צה״ל החלה לפעול אתמול בבית חולים מקומי בעיר קהרמאנמרש. בין המטופלים, למעלה מ-10 נפגעים סורים ששהו בטורקיה ונפצעו כתוצאה מרעידות האדמה.

סא״ל עזיז אברהים על הטיפול בילד הסורי בטורקיה (צילום: דובר צה"ל)

סא״ל עזיז אברהים, אח טיפול נמרץ ופרמדיק במשלחת הרפואית, טיפל אתמול בילד סורי בן 4 מהעיר חומס, ששהה בטורקיה עם משפחתו בעת רעידת האדמה. הילד הגיע לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני עם פציעות באזור האגן, לאחר שחולץ מבין ההריסות ארבעה ימים לאחר רעידת האדמה. הילד איבד את הוריו והוא היחידי ששרד מבין בני משפחתו. במהלך סוף השבוע, כוחות החילוץ חילצו שני בני אדם, ואילו המשלחת הרפואית העניקה טיפול רפואי לכ-180 בני אדם.