המירוץ לנשיאות: ניקי היילי, מי ששימשה בעבר כשגרירת ארצות הברית באו"ם, הודיעה היום (שלישי) כי בכוונתה להתמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית, לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר 2024. היא צפויה להתמודד מול מי שכיהנה תחתיו, נשיא ארצות הברית לשעבר דונאלד טראמפ.

פומפאו מעורר סערה: "נתניהו הדליף שקר, ניקי היילי רצתה להדיח את סגן הנשיא"

היילי הודיעה על הצטרפותה למירוץ באמצעות סרטון שפרסמה ברשת, בו היא מצהירה כי "הגיע הזמן לדור חדש של מנהיגות". היא ביקשה להדגיש בסרטון את שורשי המהגרים של משפחתה. 

יחסיהם של טראמפ והיילי השתנו לעיתים תכופות במהלך השנים האחרונות. היא מתחה עליו ביקורת כאשר התמודד לנשיאות בשנת 2016, אולם לאחר מכן מונתה על ידו כאמור, לשמש כשגרירה באו"ם. כמו כן, היא התחייבה שלא להתמודד מולו במירוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות בשנת 2024, אך כאמור הפרה כעת את ההבטחה הזו. 

ניקי היילי באו''ם (צילום: רויטרס)
ניקי היילי באו''ם (צילום: רויטרס)

"אני ניקי היילי, ואני מתמודדת לנשיאות", היא נשמעת אומרת בסרטון שפרסמה, ומוסיפה: "מסילות הרכבת חילקו את העיר לפי גזעים. הייתי בתם הגאה של מהגרים הודים. לא שחור, לא לבן, הייתי שונה".

בסרטון שפרסמה היילי נראה, בין היתר, גם שגריר ישראל באו"ם לשעבר, ח"כ דני דנון, אשר גם בירך בציוץ בטוויטר את היילי לאחר ההכרזה.