האלוף ולדימיר מקרוב, שר הפנים הרוסי לשעבר וסגן ראש המנהלת הראשית למאבק בקיצוניות, נמצא מת עם פצע ירי בראשו בפרברי מוסקבה, כך לפי דיווח של TASS.על פי קרוביו של מקרוב, לאחר שפוטר מתפקידו על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוא נקלע לדיכאון עמוק.

מותו של מקרוב, החשוד כהתאבדות, הוא פרשה נוספת שמצטרפת לדפוס החידתי של מקרי מוות עצמיים הקשורים לפוטין ולמשטרו. כזכור, פאבל אנטוב, פוליטיקאי ויזם רוסי, נמצא מת מחוץ למלון באודישה בדצמבר, לאחר שנפל מחלון. לפני פטירתו בטרם עת, הוא התבטא נגד התקפות רוסיות על קייב, והוקיע אותן כ"טרור".

אך מקרה המוות של אנטוב לא היה הראשון לעורר את חשד הרשויות. הבכיר הרוסי איבן פצ'ורין מת בחודש ספטמבר האחרון, לאחר שנפל מסיפון בזמן שהפליג ליד האי רוסקי. רביל מגאנוב, סגן נשיא חברת הנפט הרוסית לוקויל, מת בגיל 67 בספטמבר גם כן, לאחר שנפל מחלון בבית חולים במוסקבה.

גם דן ק. רפופורט, איש עסקים לטבי-אמריקאי ומבקר ידוע של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נמצא מת, על פי הדיווחים, באוגוסט האחרון, לאחר שנפל מחלון דירתו בוושינגטון.

בזמן שמשטרת הקפיטול חקרה את מותו, היא לא חשדה בעבירות נוספות והגדירה את המקרה כהתאבדות. אלמנתו של רפופורט, אלנה, העלתה חששות בנוגע לדיווחים לפיהם מותו של בעלה היה התאבדות. "לא היו מכתבי התאבדות, לא התאבדות, לא נסיעה ללונדון, לא פרידה", אמרה, לפי דיווח מהג'רוזלם פוסט.

לא ברור אם המדינה עומדת מאחורי אחד ממקרי המוות הללו, אך גורים רבים במערב מאמינים שמשטר פוטין הוא אכן משטר נקמני, אשר לא יהסס לבצע חיסולים ממוקדים. רוסיה מאמינה שהדיבור על כך שהמדינה עומדת מאחורי מקרי המוות הללו הוא רק ספקולציה, שמטרתה לפגוע במוניטין של רוסיה.