הפרשן המדיני של 'וואלה', ברק רביד, התראיין הבוקר (רביעי) בתוכניתם של ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, והתייחס למספר נושאים, וביניהם, ההודעה על ריצתה של ניקי היילי לנשיאות ארה"ב, הודעת הממשלה על הכשרת תשעת המאחזים ביו"ש והודעה של ארה"ב על כך.

"הגיע הזמן לדור חדש": בת בריתו לשעבר של טראמפ הודיעה כי תתמודד נגדו

"אני חושב שמה שמעניין הוא לא רק תשעת המאחזים, אלא גם קרוב לעשרת אלפים יחידות דיור בהתנחלויות שאושרו, כולל בהתנחלויות מבודדות, שלפחות עד היום הן כמעט לא נמצאות בשום הסדר עתידי שמישהו מדמיין, כולל בתוכנית טראמפ", אמר רביד בפתח דבריו, "זו ההודעה הגדולה ביותר אי פעם בנגלה אחת, ההודעה הגדולה ביותר אי פעם של בנייה בהתנחלויות. זה קורה תחת ממשל ביידן עם הממשלה הימנית ביותר בתולדות ישראל". 

"צריך לשים לב, גם התגובה הזו אתמול של מדינות אירופה היא בדיוק באותו נוסח של ארה"ב - נוסח רפה ביותר", הוסיף, "יש פה שני דברים בעיניי - האחד שנתניהו נתן איזושהי הבטחה לארה"ב, כדוגמה לא תהיה עוד בנייה במשך השנה הקרובה. דוגמה שנייה שיכול להיות שארה"ב ומדינות אירופה מכינות תגובה הרבה יותר גדולה ומכינות אותה בשקט, ואנחנו נגלה בעוד כמה שבועות או ימים את התגובה האמיתית שתהיה במעשים. אני לא יודע אם באמת זה המצב, זה הניתוח שלי, אחרת אי אפשר להסביר את התגובה היחסית רפה של מדינות העולם".

"דווקא בנושא האיראני יש היום קרבה אולי הגדולה ביותר בעמדות בין ישראל לארה"ב. תמיד זה יכול להיות, אבל נכון לעכשיו אני לא מתרשם שזה פוגע, ושוב - יכול להיות שמה שאנחנו רואים עכשיו זה חלק משינוי שהחל כבר לפני כמה שנים, שינוי במפת העדיפויות הבינלאומית. הנושא המרכזי שפוגע במעמדה של ישראל היום זו סוגיית ההפיכה המשפטית והסיוע לאוקראינה, אלו שני הנושאים. לכן קשה מאוד להתניע את הדבר הזה, כי היום הנושא המרכזי לעולם הוא אוקראינה", ציין.

לאחר מכן אמר רביד כי "אני חושב שמה שמעניין פה – העובדה שיש פה מועמדת רפובליקנית אישה לנשיאות, דבר נהדר ואדיר. גם באקלים שבתוך המפלגה זה דבר שבאמת היה צריך כבר לקרות. דבר שני, ושוב, היילי מאוד פופולארית, זו לא מועמדת קש שאין לה סיכוי, אבל ניקי היילי בהתמודדות הזו מתמודדת לא רק על תפקיד הנשיאה או המועמדות לנשיאות אלא גם על משרת סגנית הנשיא הפוטנציאלית".

"ניקי היילי בסבירות גבוהה, גם אם היא לא תהיה המועמדת לנשיא ארה"ב היא כמעט בוודאות תהיה מועמדת לסגנית הנשיא, לכן ההתמודדות שלה חשובה באותה מידה גם אם היא לא תנצח. נכון לעכשיו, אין אף מועמד רפובליקני שיכול לנצח את טראמפ, אבל טראמפ יצטרך מישהו שירוץ איתו כסגן נשיא והוא ירצה שזו תהיה אישה, ולכן היילי שהיא מתמודדת זה לאו דווקא כדי לאתגר את טראמפ", ציין רביד בסיום דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM