מלחמת רוסיה-אוקראינהעל מנת להגביר את ביטחונו האישי בזמן המלחמה באוקראינה, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נע ברחבי רוסיה ברכבת משוריינת, כך דיווח אמש עיתון "הטלגרף" הבריטי. על פי הדיווח, הנשיא הרוסי משוכנע כי נסיעה ברכבת בטוחה יותר מטיסה במטוס, מכיוון שניתן לעקוב אחר המטוס ב"קלות רבה יותר" וליירט אותו באמצעים רבים.

עוד מסר העיתון הבריטי, כי הרכבת משמשת את הנשיא הרוסי על מנת לגשת לאחוזותיו הפרטיות, ומתהדר בכך שהרכבת הנשיאותית בעלת חדרי עבודה וחדרי שינה ועמוסה בציוד תקשורת מתקדם. מקורב לקרמלין מסר לאתר תחקירים רוסי כי עלות הבנייה של הרכבת נאמדת ב-13.5 מיליון דולר, וכי "לאחר פרוץ המלחמה בחודש פברואר של השנה שעברה, החל להשתמש באופן פעיל ברכבת".

צבא רוסיה (צילום:  VYACHESLAV OSELEDKO / Contributor)
צבא רוסיה (צילום: VYACHESLAV OSELEDKO / Contributor)

כמו כן, תחקיר אתר החדשות Proekt, טען כי "עבור פוטין נבנו קווי רכבת סודיים ושלושה תחנות באחוזותיו השונות על מנת לאפשר לו לנוע ברכבת. כמו כן, תמונות לווין זיהו כי נבנתה תחנה פרטית קרובה למעון רשמי אחר של פוטין, בנובו-אוגריובו, בסמוך לבירה מוסקבה. עוד נמסר כי עבור הרכבת המיוחדת נכנתה תחנת רכבת במרכז מוסקבה, ובה מסוף VIP מיוחד, אשר מוקף בגדר תיל ומצלמות מעקב. 

בתוך כך, ביום ראשון האחרון פרסם משרד ההגנה הרוסי כי על פי נתונים שהגיעו לידיו, רוסיה ספגה את מספר האבידות החודשי הגבוה ביותר מאז חודש פברואר 2021. הממוצע בשבעת הימים האחרונים עמד על 824 הרוגים ביום, יותר מפי ארבעה מהשיעור שדווח במהלך יוני-יולי 2022. עם זאת, גם אוקראינה ממשיכה לסבול משיעור שחיקה גבוה. העלייה במספר הנפגעים הרוסים נובעת ככל הנראה ממגוון גורמים, וביניהם חוסר בכוח אדם מיומן, תיאום ומשאבים בחזית הלחימה.

חיילים בצבא הרוסי במהלך המלחמה באוקראינה (צילום: gettyimages)
חיילים בצבא הרוסי במהלך המלחמה באוקראינה (צילום: gettyimages)

נגמ''ש בשירות הצבא הרוסי באוקראינה (צילום: gettyimages)
נגמ''ש בשירות הצבא הרוסי באוקראינה (צילום: gettyimages)

כזכור,  כלי תקשורת ברוסיה דיווחו בחודש ינואר האחרון כי מערכות הגנה אווירית של הצבא הרוסי הועברו "בדחיפות" למעונו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. על פי הדיווח, "בהלה פרצה בבירה הרוסית, לאחר שהשלטונות הורו לאבטח את הבניין במוסקבה ומבנים מנהליים רבי-קומות במרכז העיר".

על פי הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, מערכת ההגנה האווירית הוצבה ברוב "אודינצוב" בסמוך לבירה מוסקבה. "הבונקר" של פוטין ממוקם כ-10 קילומטרים מהמקום בו הוצבה הסוללה. על פי הדיווח, מדובר במערכת מסוג "Shell C1", ועליה מערכות טילים ותותחים נגד מטוסים.