מנהיג ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם היום (חמישי) באמצעות מסך מול תומכיו בביירות והתייחס למצב הפנימי בישראל נוכח המחאה האזרחית נגד הרפורמה המשפטית, שאותה מקדמת הממשלה. כמו כן, שלח גם מסר מאיים לכיוונה של ארה"ב והזהיר מפני מלחמה באזור.

לדבריו של מזכ"ל חיזבאללה, "המצב בישות הציונית הוא חסר תקדים במישור הפנימי ובסביבה האסטרטגית. הממשלה הנוכחית דוחפת את העניינים לשני עימותים גדולים, הראשון הוא פנימי, בתוך ישראל, והשני הוא הפלסטיני, שעשוי להתרחב לאזור. לראשונה, שומעים בישות הציונית דיבורים על מלחמת אזרחים, שפיכות דמים והתקרבות לפיצוץ. בכירים בישות הציונית הביעו חשש מפיצוץ פנימי, כאשר הם מדברים על קריסת הישות. הם מדברים על מכשול ה-80 שנה שהמדינה לא תשרוד יותר מזה".

חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher/File Photo)
חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher/File Photo)

עוד אמר נסראללה כי "ההתנגדות השנייה היא העימות עם הפלסטינים, במיוחד עם הדור הצעיר. אנו עומדים בפני התנגדות והתקוממות פלסטינית אמתית, והחשיבות של המפגעים הבודדים היא שהם מאומצים על ידי העם הפלסטיני. הממשלה של האויב עלולה לדחוף את האזור כולו להסלמה, וזה אפשרי במיוחד, אם יתקפו את מסגד אל-אקצא בירושלים".

בהמשך, אמר כי "המצב הכלכלי בלבניו מעסיק את מוחם של כל האזרחים ועלינו לחפש פתרונות. מה שקורה בלבנון נגרם בעיקר מלחץ אמריקאי ומדיניות משיכת כספים ופיקדונות בצורה לא מתוכננת. עלינו לפעול ליצירת כלכלה חזקה, להחיות את המגזר התעשייתי והחקלאי, ולנקוט גישה רצינית יותר בעניין הנפט והגז. עלינו לשאוף לכלכלה חזקה בארצנו ולחפש שווקים אחרים כגון סין ורוסיה".

נסראללה הדגיש כי "אם האמריקאים מתכננים כאוס בלבנון או להוביל לקריסתה, אני מדגיש כי הם יפסידו. אנו נשמור על הריבונות שלנו והכבוד שלנו. האמריקאים חייבים לדעת שאם הם דוחפים את לבנון לכאוס, הלבנונים יסבלו, וזה אומר שלא נשב בשקט, גם אם זה יוביל לבחירה במלחמה עם בת חסותה, ישראל".