שלושה בני אדם נוספים, כולל שני קטינים, חולצו חיים אתמול (חמישי) מההריסות של רעידת האדמה ההרסנית, 10 ימים לאחר שפקדה את טורקיה וסוריה, וגרמה למקרי מוות רבים והרס רב.

רעידת אדמה תשים קץ לאנושות? מומחה חשף את עוצמתה ומיקומה האפשרי

אלינה אולמז בת ה-17 כונתה "נערת הנס" כשחולצה בחיים מההריסות בטורקיה אתמול, 248 שעות לאחר רעידת האדמה ב-6 בפברואר. כמו כן, נסליהן קיליץ', בן 30, וילד בן 12 בשם אוסמן, חולצו בחיים מההריסות.

צוות ערוץ החדשות הממלכתי של טורקיה, "TRT Haber", ביקר את אולמז בבית החולים לאחר מבצע החילוץ, ושוחח איתה, עם רופאיה ובני משפחתה. במיטת החולים, נראו עיניה של אולמז פקוחות, גופה כוסה עד צווארה, ונראו צינורות שהוכנסו לגופה כתוספי חמצן.

הרופא של אלינה, פרופ' דילבר, אמר כי הוא הופתע מאוד ממצבה הבריאותי הטוב שלה, ואמר לערוץ החדשות: "היא לא אכלה ושתתה כלום כשהייתה מתחת להריסות, אבל היא עדיין במצב טוב. מכיוון שהיא לא יכלה לזוז מתחת להריסות בכלל, נוכל לומר שחוסר הפעילות שלה הגן מעט על אלינה והיא נזקקה לאנרגיה והחזיקה מעמד בזמן הזה, אבל אני מניח שאנחנו לא יכולים להסביר את זה בצורה זו".

לפחות 43,885 בני אדם מתו ברחבי טורקיה וסוריה בעקבות רעידת האדמה החזקה, שהכתבה במדינות בעוצמה 7.8, כך לפי הרשויות המקומיות. המאמצים לחלץ ניצולים נפגעו מעט ממזג האוויר הקר, והרשויות מתמודדות עם האתגרים הלוגיסטיים של העברת סיוע לצפון מערב סוריה.

מוקדם יותר אתמול, הכריז מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, על פנייה לקבלת מיליארד דולרים בסיוע למאמצי החיפוש אחר רעידת האדמה בטורקיה במהלך השלושה חודשים הקרובים. דבריו הגיעו יומיים לאחר שהאו"ם פתח בפניית בזק לסיוע של 397 מיליון דולר לוריה לאחר רעידת האדמה, שיכסה תקופה של שלושה חודשים, כאשר גופים הומניטריים מדגישים את הצורך בשירותי בריאות פסיכולוגיים ונפשיים באזורים המושפעים.