בית המשפט במוסקבה החל הבוקר (שישי) בדיונים בנוגע לעתירת משרד המשפטים הרוסי נגד הסוכנות היהודית במדינה. בתוך כך, סאגת הסוכנות היהודית קיבלה תפנית לא חיובית מבחינת הארגון, אחרי כמה חודשים של דיונים טכניים, שנראו כמו איום שנמצא על אש נמוכה, הפעם האש הוגברה והדיון הפך למהותי. משרד המשפטים הרוסי ממשיך לדרוש את סגירת הסוכנות, כאשר הדיון הבא נקבע כבר ליום שני הקרוב.

בתוך כך, נציג משרד המשפטים הרוסי אמר בדיון כי לאחר שמשרד המשפטים טען כי מבדיקה שנעשתה, הסוכנות אספה בשטח רוסיה, פרטים אישיים על אזרחים רוסיים, באופן שבו עברה הסוכנות על "חוק הפרטיות". כאמור, משרד המשפטים הרוסי המשיך לעמוד בדרישתו לסגור את פעילות הסוכנות בשטח המדינה, וטען כי הסוכנות אספה פרטים אישיים על מועמדים לעלייה לישראל, ללא אישור בכתב של אותם מועמדים, ומבלי לשמור על הפרטים בהגנה הראויה. על כך, הסוכנות כבר נקנסה בסכום של 735 אלף רובל.

אנדריי גרישייב, נציג הסוכנות היהודית בדיון, פנה לבית המשפט הרוסי בבקשה לדחות את התביעה של משרד המשפטים הרוסי, והדגיש כי כל העבירות שהתגלו במהלך הבדיקה, כבר תוקנו בתקנון הסוכנות היהודית. 

כמו כן, לפי הגורמים המעורים בפרטים, עד כה הדיון התנהל על אש נמוכה, וללא התקדמות ניכרת, לאחר השיחה האישית שהתקיימה בין הנשיא הרצוג לנשיא הרוסי פוטין, עם פרוץ הפרשה. לפי אותם גורמים, פוטין כיבד את הפנייה אישית של הנשיא הרצוג, שהדגיש בין היתר כי תפקידו הקודם כיו"ר הסוכנות היהודית, והמשך פעילות הארגון, חשובה לו וחשובה למדינת ישראל.