סוכנות הידיעות "בלומברג" דיווחה היום (שישי) כי בתמיכתה של ארה"ב, ישראל האיצה את השיחות עם ערב הסעודית בנושא פיתוח קשרים צבאיים ומודיעניים, זאת בצל החשש הגובר מכוונותיה של איראן. עוד דווח כי גורמים רשמיים משתי המדינות ערכו פגישות לקראת מועצת שיתוף הפעולה בין ארה"ב והמפרץ בנושאי הגנה וביטחון בריאד הבירה. פגישה נוספת אמורה להיערך בפראג, במקביל לוועידת הביטחון שמתרחשת כעת במינכן. 

"עוד אזורים שמשתלבים ומתחילים לשבת באותו שולחן עם ישראל, מהווים אינטרס עבור יציבות וביטחון באזור", אמרה עוזרת שר ההגנה של ארה"ב לענייני המזרח התיכון, דנה סטרול.

כזכור, בחודש שעבר דווח בוול סטריט ג'ורנל כי ארצות הברית חזרה בה מהאיומים נגד סעודיה בעקבות החלטתה לקצץ בתפוקת הנפט. בעקבות אותה החלטה, הודיע ביידן כי יבחן מחדש את מערכת היחסים של ארה"ב עם סעודיה. על פי הדיווח, גורמים אמריקנים וסעודים רשמיים ציינו כי על רקע הירידה במחירי הדלק, התוצאות הטובות לממשל בבחירות האמצע והתגברות האיומים מצד איראן, חלה התחממות ביחסים. לדבריהם, במסגרת אותה התחממות וושינגטון וריאד כבר החלו בתיאום של שורת פרויקטים משותפים בתחומי הביטחון והמודיעין.