הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית זיהתה בשבוע שעבר כי איראן העשירה אורניום לשיעור של 84%, רק 6% פחות מהרמה הדרושה לפיתוח נשק גרעיני, כך דווח הערב (ראשון) ברשת "בלומברג" מפי שני דיפלומטים בכירים שהדגישו כי מאחר ש-90% היא הרמה הדרושה לפיתוח נשק גרעיני, האיראנים לא יוכלו לטעון עוד כי מדובר בהעשרה לצורך מחקר.

דיווח: ישראל פועלת לגיבוש קואליציה צבאית יחד עם המערב נגד איראן
בכיר אמריקאי במסר לטהרן: "האופציה הצבאית מול איראן - על הפרק"

הדיפלומטים הבכירים הוסיפו כי פעילות הגרעין חסרת המעצורים של איראן עלולה לגרום למשבר חדש. לדבריהם, 84% היא הרמה הגבוהה ביותר שמצאו פקחי הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית באיראן. לפצצה גרעינית צריך אומנם מרכיבים נוספים והעשרת אורניום לרמות גבוהות הוא מרכיב חשוב אך לא בלעדי אבל אם הדיווח נכון זו כבר ממש לא זחילה.

מוקדם יותר היום הצהיר שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס כי "שיתוף הפעולה שלנו עם ישראל בנושא איראן הוא מלא מלא. כל האופציות על השולחן, ולישראל את הגיבוי המלא שלנו.  גרעין איראני מסוכן לישראל, למזרח התיכון ולארה״ב. האיראנים מספקים רחפנים לרוסיה, רחפנים שהורגים אוקראינים תמימים. אין סיכוי שנחזור לשולחן המו״מ איתם כיום".

טום ניידס (צילום: ועידת הנשיאים)
טום ניידס (צילום: ועידת הנשיאים)

בהמשך, התייחס גם ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "המשימה הראשונה שלי והחשובה ביותר היא לעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני שמאיים על העולם כולו. יש הבנה בינלאומית רחבה שחייבים למנוע זאת. ישראל תעשה כל מה שנדרש ממנה כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני. זו הסיבה העיקרית לחזרתי".