ערוץ "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה ופועל מבריטניה, דיווח הבוקר (שלישי) כי ממסמכים סודיים שהגיעו לידיו, עולה כי הרפובליקה האסלאמית נמצאת בפני משבר חסר תקדים במוצרים בסיסיים. המסמכים המסווגים שהגיעו לידיו של הנשיא, איברהים ראיסי, המחסור ברזרבות ובאספקת מוצרים, כמו קמח, הוא "קריטי ביותר".

בתוך כך, במכתב ששלח עלי שמח'אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, לראיסי, נכתב כי "המחסור במוצרים משפיע באופן ישיר על ייצור של בשר עוף, ביצים, בשר אדום ומוצרי חלב". עוד חשף המכתב כי "המגזר הפרטי של איראן לא חתם על אספקה מגורמים זרים בחודשים הקרובים". מכתב זה מגיע במקביל לדיווחים על עלייה במחירי הבשר והעוף באיראן, וגורמים הזהירו כי הביקוש לקניית מוצרי חלבון אלו ירד בצורה דרסטית בשל מחיריהם הגבוהים.

נשיא איראן ראיסי (צילום: רויטרס)
נשיא איראן ראיסי (צילום: רויטרס)

נקודה חשובה נוספת שעלתה במכתבו של שמח'אני, הוא סירובה של אוקראינה למכור תירס לרפובליקההאסלאמית, מה שמדגיש את ההשפעה השלילית והישירה של מעורבותה של המשטר האיראני בפלישה הרוסית. שמח'אני הוסיף כי "נכון לעכשיו, אספקת התירס חסומה גם על ידי ברזיל".

בשבוע שעבר, החליט האיחוד האירופי להטיל סנקציות כלפי גופים איראנים, הקשורים למשמרות המהפכה ומעורבים לסיוע לרוסיה בלחימתה באוקראינה. נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי "בפעם הראשונה אנחנו מציעים להטיל סנקציות על ישויות איראניות, כולל אלו הקשורות למשמרות המהפכה של איראן". היא אמרה כי חבילת הסנקציות העשירית, בשווי כולל של 11.79 מיליארד דולרים (כ-41.5 מיליארד שקלים), תתמקד באיסורי סחר חדשים ובקרות ייצוא טכנולוגיות, כולל מל"טים, מסוקים וטילים.