הדיפלומט הרוסי לשעבר בוריס בונדרב (42), אשר היה דיפלומט בנציגות הרוסית במוסדות האו"ם בג'נבה, והיחידי שהתפטר במחאה בפומבי בגלל מלחמתו של ולדימיר פוטין באוקראינה, אמר בעת ההתפטרות במכתב גלוי כי המלחמה "היא לא רק פשע נגד העם האוקראיני, אלא גם פשע חמור כנגד העם הרוסי". כעת, בראיון ל"ניוזוויק" מוסיף הדיפלומט לשעבר כי לעניות דעתו, פוטין כבר הפסיד מבחינה אסטרטגית במלחמה.

מרוץ חימוש גרעיני בפתח? פוטין: "משעים את ההסכם לצמצום הנשק עם ארה"ב"

"פוטין הפסיד הכול. כולם חייבים להבין שהוא לא חכם. הוא לא אסטרטג, הוא פשוט בר מזל, שעמיתיו היו אפילו יותר קצרי רואי ממנו, אבל הוא עדיין כאמור קצר-רואי, אפילו מאוד", ציין בראיון טלפוני משוויץ. עוד אמר כי הוא מאמין שפוטין כלל לא חושב על העתיד לבוא, ולא על ההשלכות האפשריות של המלחמה העקובה מדם. "הוא לא חושב על המחר, אלא רק על עוד מספר שעות בהן הוא יוכל להישאר בשלטון, אין לו תוכנית".

"פוטין בוודאות חשב שהמלחמה תיגמר תוך מספר ימים, כמו שקרה בקרים ב-2014, והאמין שהוא יכבוש את אוקראינה, והמערב פשוט יקבל את זה". בונדרב אמר שהדרך היחידה של רוסיה בחזרה לחיקה של הקהילה הבינלאומית היא על ידי הפסקת משטרו של פוטין. "נשיא רוסיה היה ונשאר האיום המשמעותי ביותר לשלום הבינלאומי הגלובלי. לולא הוא, הרוסים מעולם לא היו חושבים על מלחמה עם האוקראינים", כך לטענתו.