תוקף את רוסיה: נשיא ארצות ג'ו ביידן שעורך את ביקורו בפולין, כשנה לאחר תחילת המלחמה באוקראינה, ביקש להדגיש היום (שלישי) את ה"תמיכה בלתי מעורערת" של האמריקאים באוקראינים. "לפני שנה, העולם התכונן לנפילת קייב", ציין הנשיא והוסיף: "אני יכול לדווח, קייב עומדת חזקה, גאה וחופשית".

דיפלומט רוסי לשעבר: "פוטין איננו חכם, והוא הפסיד הכול"
גם ישראל בפנים: העלייה הדרמטית במתקפות הסייבר נגד מדינות נאט"ו ובנות בריתן

הוא תקף את הרוסים, ואמר כי "רוסיה לעולם לא תנצח במלחמה". שלשום ציין ביידן כי "קייב עומדת איתנה", ושנשיא רוסיה ולדימיר פוטין "מזלזל בה". עוד טען הנשיא כי ארצות הברית "התעקשה ותרמה לשמירת הדמוקרטיה באוקראינה".

בית ספר בעיר איזיום שבאוקראינה, אשר הותקף על ידי צבא רוסיה. צילום: Anadolu Agency

מוקדם יותר, נפגש ביידן עם נשיא פולין אנדז'יי דודה. הנשיא הפולני ציין כי ביקורו של ביידן באזור "מראה על המחוייבות של ארה"ב ל"שמירה על הביטחון באירופה", ואף תיאר את ביקורו בקייב כ"מחווה מדהימה". 

"אני קורא לכל מדינות אירופה, כמו גם מדינות נאט"ו, לגלות סולידריות עם אוקראינה, לספק לה תמיכה צבאית, על מנת שיהיה לה איך להגן על עצמה, אל תפחדו לספק את התמיכה הזו", ציין הנשיא הפולני. 

כזכור, מדובר בביקור הראשון של הנשיא האמריקאי באזור, מאז תחילת המלחמה בפברואר לפני כשנה. פולין גובלת עם אוקראינה, ופליטים אוקראינים רבים נמלטו לשטחה, עם פלישת הרוסים.