מתנגדים לנורמליזציה: האודיטוריום של הפקולטה למדעים באוניברסיטת נואקשוט, בירת מאוריטניה, התמלא אמש במאות סטודנטים, דמויות פוליטיות ואנשי רוח בולטים, אשר הגיעו לציין את "שבוע אל-אקצא" במסגרת הקמפיין של "המאבק בהסתננות הציונית". במפגש נכחו גם אישים פלסטינים, ונציגים מקומיים ב"אגודה הלאומית לתמיכה בעם הפלסטיני".

אחמד טאליב, סגן נשיא ארגון הסטודנטים, נאם בתחילת האירוע, והסביר על חשיבותו של "שבוע אל-אקצא, ועל הפעילות השנתית ב"גיבוש אמונתו של הסטודנט במרכזיות העניין הפלסטיני". לדבריו, "זו חובה עבור הסטודנט להשתתף באירוע ולהיות מודע לחובתו כלפי אומתו ומסגד אל-אקצא".

בנאומו, הוסיף כי "גל הייהוד שמסגד אל-אקצא חשוף אליו, הטרור והאיום מצד הציונים כלפי הפלסטינים, מחייבים את האומה והסטודנטים לבסס את האמון בעניין הפלסטיני, ולפעול תמיד כדי לתמוך בו ולעסוק באופן פעיל במאבק לשחרורה של פלסטין. עוד הדגיש, כי "האומה (מאוריטניה) דוחה את כל הניסיונות למכור את המטרה הפלסטינית באמצעות נורמליזציה, ועסקאות אחרות שהכותרת העיקרית שלהן היא בגידה וציונות. העם המאוריטני עומד לצד העם הפלסטיני, ואמונתו האיתנה היא במרכז העניין הפלסטיני ובחירת ההתנגדות".

יוזמת הסטודנטים למאבק "בהסתננות הציונית" היא חלק מארגון ללא מטרות רווח שנוסד במדינה בשנת 1998. לדברי גורמים בארגון, הוא מהווה אז הקמתו "פלטפורמה תרבותית להגדרת המטרה הפלסטינית, הפצת מידע בנושא, והתגייסות לשרתו". בתוך כך, מאות השתתפו בצעדות המוניות לתמיכה בפלסטינים, ובקריאה להימנע מנורמליזציה.