ב-CNN שבארה"ב פורסם היום (שישי) דיווח בלעדי על האופן בו הגיעו המסמכים המסווגים לאחוזתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, מהם עולה כי בחקירת ה-FBI התגלה שצוותו לשעבר של טראמפ פעל להעביר את אותם המסמכים.

"מצבו לא משהו": האם טראמפ עשוי לסיים את דרכו הפוליטית?
"שיטות שארה"ב רוצה להסתיר": מסמכים מסווגים נוספים אותרו באחוזת טראמפ

לפי הדיווח, מחקירת ה-FBI עולה כי עוזרת לשעבר של טראמפ העתיקה חומרים מסווגים שנמצאו באחת הקופסאות בבית הלבן באמצעות הטלפון שלה כדי להעתיק אותם מאוחר יותר למחשב הנייד. לאחר מכן, היא נחקרה והביאה לחוקרים את את הסיסמה לאותו מחשב הנייד אליו הועתקו המסמכים. 

אם לא די בכך, מהחקירה עולה כי אותו מידע מסווג עלה כולו לגיבוי בענן אינטרנטי, נשלח במייל של עובד אצל טראמפ, וכאשר קופסת המידע עצמה הפיזית נלקחה מהבית הלבן, הוא שהה במקום נוסף שלא באחוזתו של טראמפ ורק אז שב לביתו של נשיא ארה"ב לשעבר. 

המסמכים שנמצאו באחוזה של טראמפ (צילום: REUTERS/Jim Bourg)
המסמכים שנמצאו באחוזה של טראמפ (צילום: REUTERS/Jim Bourg)

כמו כן, הצוות המשפטי של טראמפ הודה בשבועות האחרונים שטרם יצאו מהבית הלבן, הם העבירו ליועץ של טראמפ את הקופסה ואת המחשב הנייד שמכיל את תוכנו הסרוק, אולם החוקרים התעקשו לבדוק איתם מדוע בכל זאת המידע הזה לא נמסר לאישור משרד המשפטים בטרם הועבר מחוץ לוושינגטון.

אחד מהחוקרים תיאר את תנועות הקופסה עם המסמכים המסווגים כ"משחק עם פצצה". החוקר הוסיף כי תנועת הקופסה אל מחוץ לבית הלבן וההנחיות של טראמפ לצוות הן חלק מרכזי בחקירה המשפטית.

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

"אחרי שעשינו את החיפוש בביתו של טראמפ וגילינו בתוך הקופסה הזו מתוך אלפי עמודים שיש כמה בודדים עם סימון קטן בתחתית, הבנו שהעובדת של טראמפ סרקה את הקופסה כך שזה יעבור דיגיטציה. לא היה לה מושג שיש סימני סיווג על משהו. וברגע שנודע לנו על כך, התקשרנו למשרד המשפטים להודיע ​​להם ומיד התקבלה גישה לבדוק".

כזכור, בקיץ האחרון נמצאו מעל 320 מסמכים מסווגים באחוזתו של טראמפ, כאשר בין היתר נמצאו מסמכים שכללו מידע רגיש ביותר כמו חומר מסווג על תוכנית הטילים של איראן, וכן "עבודה מודיעינית רגישה" על סין.