ממשלת סין מנהלת מגעים עם רוסיה על מנת לספק לה מל"טים מתאבדים ותחמושת נוספת עבור המלחמה באוקראינה, כך לפי מידע מודיעיני שהגיע לידי ארה"ב, דווח ברשת "CNN". לפי שעה, לא נראה כי בבייג'ין קיבלו החלטה סופית בנושא, אך משא ומתן בין שתי המדינות לגבי המחיר והיקפו של הציוד נמשך גם בעת הזו. עוד דווח כי מאז הפלישה לאוקראינה, רוסיה ביקשה מסין באופן עקבי שזו תספק לה תחמושת וכטב"מים, וההנהגה בבייג'ין התלבטה במשך חודשים האם לסייע ולשלוח את הנשק הקטלני למוסקבה.

הפלישה הרוסית: פרויקט מיוחד לציון שנה למלחמה באוקראינה
שנה למלחמה באוקראינה: מספר מפגינים רוסים נעצרו בעיר יקטרינבורג

בנוסף, מוקדם יותר דווח כי נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, בעל בריתו הקרוב של פוטין, יבקר בסין במהלך השבוע הבא. במהלך שיחת טלפון שהתקיימה בין שר החוץ הסיני למקבילו הבלארוסי, נאמר כי סין מוכנה לעבוד בשיתוף פעולה אדוק עם המדינה על מנת להעמיק את האמון הפוליטי בין השתיים, וכי סין תתנגד לכל הטלה של "סנקציות חד-צדדיות ולא חוקיות" על מינסק הבירה. 

כזכור, השבוע העביר שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן אזהרה בפגישה שנערכה עם הדיפלומט הסיני הבכיר, וואנג יי, בשולי ועידת הביטחון של מינכן, ובה אמר כי סין נמצאת על סף אספקת נשק כדי לסייע לרוסיה במלחמה באוקראינה, ולפיו הדבר יהווה "בעיה חמורה עבורנו". במהלך הפגישה, נזף בנוסף בסין על השימוש בבלון ריגול לכאורה מעל אדמת ארה"ב. בלינקן אמר לרשתות אמריקאיות כי לארה"ב יש מידע שסין שוקלת אם לתת לרוסיה סיוע. "הדאגה שיש לנו כעת היא, בהתבסס על מידע שיש לנו, שהם שוקלים לספק תמיכה קטלנית", אמר בלינקן ל-CBS זמן קצר לאחר שנפגש עם וואנג. "והבהרנו להם מאוד שזה עלול לגרום לבעיה רצינית עבורנו ובמערכת היחסים שלנו".

בחודש אוקטובר האחרון, כלי תקשורת באוקראינה דיווחו כי מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן הפציצו את העיר בילה צרקווה השוכנת מדרום לקייב.