הצבא האוקראיני מסר היום (שבת) כי ביום השנה לפלישה הרוסית לאוקראינה התבצעו תקיפות רוסיות מאסיביות לאורך כל קווי החזית, כולל בחמוט ואזורים מרובים באזור חרקוב. מהמטה הכללי באוקראינה נמסר כי הרוסים ביצעו 27 תקיפות אוויריות לפחות, 75 שיגורי רקטות בנוסף למטחי ארטילריה כבדים.

בתוך כך, קרבות עזים התרחשו סביב העיר בחמוט שבמרכז המדינה. האוקראינים ציינו כי "האויב ממשיך לתקוף את עמדות חיילנו, וביצע מספר תקיפות לא מוצלחות ליד כמה מושבות", אך "הם הפגיזו יותר מתריסר מקומות בסביבת העיר בחמוט". 

בלוגר צבאי רוסי פופולרי, העונה לשם WarGonzo, אמר כי מיליציית שכירי החרב "כוח וגנר" "תקפו בכמה כיוונים בבת אחת", בסביבת בחמוט, וטען כי נרשמה התקדמות רוסית מסוימת לכיוון מזרח העיר. הוא חזר על טענת המיליצייה כי היא שולטת בברכיבקה, כפר הממוקם מצפון למערב בחמוט.

כאמור, אמש צוין יום השנה למלחמה באוקראינה. שמונה בני אדם לפחות נעצרו בעיר יקטרינבורג שבהרי אורל ברוסיה, ותשעה נעצרו בסנט פטרסבורג, זאת לאחר שהפגינו כנגד הלחימה הממושכת, כך לפי דיווחים ב-"OVD-Info", קבוצת זכויות אדם רוסית שעוקבת אחר מעצרים של מתנגדים ואקטיביסטים. יקטרינבורג הינה העיר הרביעית בגודלה ברוסיה. בנוסף, אחד מגופי התקשורת העצמאים הבודדים שנותרו ברוסיה מסר כי בסנט פטרסבורג, העיר השנייה בגודלה, שבעה בני אדם עוכבו על ידי הרשויות לאחר שהניחו פרחים לצד האנדרטה לזכר המשורר האוקראיני טאראס שבצ'נקו. מחאות כאות סולידריות התקיימו גם בערים רוסטוב על הדון, מגניטוגורסק וולדיווסטוק.