"אף פעם לא יורד גשם בדרום קליפורניה", נאמר בשיר הידוע של הזמר אלברט המונד, אבל מערכת הקור החריגה שפקדה את האזור בסוף השבוע הביאה עמה כמות גדולה של גשמים ושלגים בלוס אנג'לס - והביאה גם לכיסוי השלט המפורסם של הוליווד במעטה לבן.

שילוב של אוויר ארקטי קפוא מהצפון, יחד עם לחות שהגיעה מכיוון האוקיינוס השקט, יצרו מערכת חורפית חריגה בדרום קליפורניה. לראשונה מאז 1989, ובפעם השנייה בלבד בהיסטוריה, פורסמו התרעות מפני שלגים במחוזות לוס אנג'לס וסן דייגו. מאז יום שישי ירדו שלגים בהרי סנטה קרוז, וגם השלט המפורסם של הוליווד בגבעות מעל לוס אנג'לס היה עטוף בכיסוי לבן, בעוד בסן פרנסיסקו נרשמו 4 מעלות ביום שישי בבוקר - שיא שלילי בן 132 שנה. יותר מ־100 אלף תושבים נותרו ללא חשמל, והחזאים הזהירו מפני הצפות וקריסת עמודי חשמל ועצים בשל הרוחות.

"לא ראינו סופה קרה כזו בדרום קליפורניה כבר הרבה זמן", אמר ד"ר דן מקבוי, חוקר במרכז האקלים המערבי האזורי. "זה נדיר מאוד ולא התרחש במשך עשרות שנים - אם בכלל".

הסופה בקליפורניה מצטרפת למזג אוויר סוער שפוקד בימים האחרונים את כל ארה"ב היבשתית, מהחוף המערבי עד החוף המזרחי, עם רוחות חזקות, גשמים ושלגים. במישיגן נותרו יותר מ־700 אלף בני אדם ללא חשמל, בעוד בפורטלנד שבאורגון נרשם היום המושלג השני בהיסטוריה עם הכמות הגדולה ביותר זה 80 שנה.