מאות תלמידות בית ספר הורעלו בחודשים האחרונים במספר ערים ברחבי איראן, כולל בעיר קום שנחשבת לקדושה עבור האסלאם השיעי, כנראה בניסיון להביא לסגירת בתי הספר שלהן וכך למנוע מתן חינוך. 

מאז סוף נובמבר דיווחו כלי תקשורת מקומיים על מקרים של הרעלה נשימתית של מאות ילדות בנות עשר בבתי הספר, חלקן אף אושפזו לתקופה קצרה. לפני כשבועיים התאספו הוריהן מול בניין העירייה כדי לדרוש הסברים, ולמחרת הודיעה הממשלה על פתיחת חקירה. אמש, בעקבות החקירה, רמז סגן שר הבריאות יונס פנהאי כי ההרעלה שממנה סבלו הילדות הייתה תוצאה של מעשה מכוון: "התברר שאנשים מסוימים רצו שכל בתי הספר, במיוחד בתי הספר לבנות, ייסגרו".

מהחקירה עולה כי ההרעלה נגרמה מחומרים כימיים הזמינים לכול, ושאינם נמצאים בשימוש צבאי. מנגד, שר החינוך יוסף נורי, כינה את הדיווחים שמועות וטען כי לתלמידים שנלקחו לבית החולים יש מחלות רקע. "עד כה, לא התגלה זיהום מיקרוביאלי ואין סיבוכים מתמשכים לתלמידים המורעלים או באלה שחשו בהרעלה", טען.

עם זאת, סגן מחוז לורסתאן דיווח כי לפחות 107 תלמידות הורעלו בבית הספר התיכון לבנות. בנוסף, ישנם דיווחים כי גם למעלה מ-40 תלמידות מבית ספר לבנות בכפר ג'נאת עבאד הסמוך לטהרן הורעלו גם כן.